rozwiń ›
Nowa Izera SUV już gotowa. Włosi stworzyli styl polskiego samochodu
Izera jako kompaktowy SUV nabrała realnych kształtów. Projektanci włoskiego biura Pininfarina zakończyli prace nad nową stylistyką auta dostosowaną do platformy SEA koncernu Geely. Designerzy z Turynu poza modelem SUV opracują też kompleksowy projekt hatchbacka i kombi. Fabryka polskiego samochodu w Jaworznie ma być gotowa w ostatnim kwartale 2025 roku.
Spółka ElectroMobility Poland jest na tyle pewna swego, że już szykuje się do sprzedaży i eksportu aut wyprodukowanych na Śląsku. EMP podpisała listy intencyjne dotyczące dystrybucji Izery na kilku rynkach europejskich m.in. w krajach Beneluksu (Belgia, Holandia i Luksemburg), w Hiszpanii i Portugalii. Kolejne umowy zostaną zawarte na początku 2024 roku. Tu nasuwa się pytanie o cenę…
Izera jako SUV jedzie na eksport do krajów UE. Cena jak z Biedronki? To nie będzie towar luksusowy?
Izera od początku jest przedstawiana jako marka samochodów rodzinnych. Świadczyć o tym ma m.in. przestronność wnętrza lepsza niż w przypadku innych aut kompaktowych. To efekt dużego rozstawu osi (platforma SEA pozwala dobrać ten parametr w zakresie od 1800 mm do 3300 mm), ustawienia kół na rogach karoserii i rozciągnięcia kabiny do przodu (krótka maska). Spółka EMP podkreśla, że krajowe elektryki nie będą towarem luksusowym, ale pojazdami w zasięgu możliwości finansowych Polaków. Dziś średnia cena samochodu elektrycznego segmentu B to ok. 198 tys. zł, o rozmiar większy EV klasy kompaktowej kosztuje przeciętnie 200 tys. zł – wynika z raportu instytutu Samar.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS