A A+ A++

Przypomnijmy, że w niedzielę wieczorem Biedronka zaczęła wysyłać smsy posiadaczom programu lojalnościowego. Sieć prezentowała w nich własną promocję, ale skomentowała również ceny tych samych produktów w Lidlu. Wszystko zostało podane konsumentom z wyliczeniem, o ile procent taniej uda im się zrobić zakupy w Biedronce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Lidl odpowiedział kolejnego dnia. Niemiecki dyskont na oficjalnym profilu na Facebooku ripostował: “Ej, też dostaliście wczoraj wieczorem ten dziwny łańcuszek?”. Internet momentalnie zapełnił się żartami, memami i klipami, komentującymi rywalizację obu sieci.

Walka o miano lidera cen

Tym bardziej, że za komunikacją marketingową poszła także dalsza walka na obniżanie cen. Lidl w poniedziałek rano pokazał klientom niższe ceny, niż te, o których na podstawie danych z gazetki reklamowej, pisała w smsach Biedronka.

Biedronka nie pozostała dłużna. Widząc, że Lidl obniżył ceny masła, sieć w trakcie dnia wymieniła cenówki, by finalnie udowodnić klientom, że tego dnia kupią ten produkt w Biedronce taniej.

Obie sieci zamknęły się w ten sposób w swoistej bańce informacyjnej, a każdy kolejny mem tylko wzmacniał obecność marek w mediach społecznościowych. Inne firmy podjęły więc starania, by skorzystać z nieoczekiwanej popularności żartów z sieci handlowych i postanowiły podczepić się pod temat.

Ikea wchodzi do gry

Przykładem może być Ikea. Szwedzki gigant meblowy napisał na swoim profilu, że chciał wziąć udział “w takim zabawnym łańcuszku o promocjach, co krąży ostatnio po sieci”, ale nie może. Dlaczego? Bo, kontynuuje twórca wpisu, “my nie mamy promocji, tylko po prostu obniżyliśmy ceny tysięcy produktów na stałe”. – I klopsik – puentuje.

Komentarz bardzo przypadł do gustu internautom. Kilkanaście godzin po publikacji wpis polubiło prawie 7 tys. osób.

– Moglibyście raz na jakiś czas zastawić jakieś przejście paletami – śmiał się w komentarzach jeden z użytkowników.

Wcześniej zaczepnego smsa do klientów wysłał także Lisek, czyli firma, która pomaga zamawiać zakupy z dostawą do domu.

– W poniedziałek 5.02. w Lisku dowozimy zakupy, we wtorek środę też, ogólnie zawsze dowozimy. A w Lidlu nie dowoża, Biedronce też nie, no szkoda – mogli przeczytać klienci aplikacji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNyskie hospicjum poszukuje wolontariuszy
Następny artykułZmasowany atak Rosji na Ukrainę. Wicepremier: jesteśmy w pełnej gotowości (VIDEO)