Obrady, które odbyły się w budynku Centrum Biblioteczno-Kulturalnego w Szumowie, otworzyła Przewodnicząca Rady Gminy Szumowo Ewelina Mieczkowska, która przywitała przybyłych przedstawicieli Powiatu Zambrowskiego – Starostę Edytę Marchelską-Groszfeld oraz Wicestarostę Roberta Rosiaka, prezesa Banku Spółdzielczego w Szumowie Edwarda Lipińskiego, Wójta Gminy Szumowo Andrzeja Pskieta, Sekretarz Gminy Szumowo Hannę Szabłowską, radny Gminy Szumowo, sołtysów, zaproszonych gości i osoby oglądające transmisję internetową.
Po przyjęciu porządku obrad głos zabrała Starosta Powiatu Zambrowskiego Edyta Marchelska-Groszfeld, która pogratulowała nowowybranym władzom i wyraziła nadzieje na przyszłą współpracę. Gratulacje przedstawicielom powiatu zambrowskiego z objęcia stanowisk wyraziła też Przewodnicza Rady Gminy Szumowo Ewelina Mieczkowska. Głos zabrał Wicestarosta Powiatu Zambrowskiego Robert Rosiak, który zdradził, że trwają ustalenia określenia wspólnych planów na całą kadencje.
W porządku obrad znalazło się sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesjami. Wójt Andrzej Pskiet poinformował o powołaniu na Zastępcę Wójta Pani Magdaleny Michalskiej. Radna Elżbieta Szymańska zadała pytanie w sprawie na jakim etapie jest realizacja projektu zmiany przeznaczenia byłego przedszkola na żłobek. Zwróciła uwagę, że do zakończenia realizacji pozostało zaledwie siedem dni. W odpowiedzi Wójt Andrzej Pskiet poinformował:
– Proszę Państwa na adaptację budynku na żłobek, z tej umowy wycofałem się. Poszedłem w kierunku budowy nowego żłobka przy przedszkolu w Szumowie. Zleciliśmy już projekt, byliśmy już z Panią Zastępcą, Dyrektor i Wicedyrektor w Rzekuniu, oglądaliśmy żłobek, jak tam funkcjonuje. Naszym zdaniem budowa nowego, będzie miała lepsze efekty niż remont starego budynku. Pieniądze nie będą się najprawdopodobniej dużo różniły, chociaż nie wiemy ile by było na stary budynek. Ten stary budynek, fundamenty, osuszenie tego wszystkiego, to się trochę mijało z celem.
Wójt dodał też, że rozwiązał umowę na przygotowanie projektu adaptacji byłego przedszkola na żłobek. Od realizacji umowy odstąpiono za zgodą projektanta.
W dalszej części sesji radni podjęli decyzję o powołaniu Komisji Rewizyjnej w składzie:
- Krakówka Ewa;
- Choromanski Andrzej;
- Chojnowski Kamil;
- Glebocki Jacek;
- Truchel Adam.
powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w składzie:
- Baczyk Kamil;
- Sadowska-Staba Marta;
- Rudzinski Marek;
- Polak Krzysztof.
oraz powołania Komisji Finansów w składzie
- Szymanska Elzbieta;
- Jarzabek Andrzej;
- Ogonowski Zenon Marian;
- Mieczkowska Ewelina;
- Wiestaw Tatko;
- Andryszczyk Joanna – przewodnicząca
- Krakówka Ewa.
Kolejna uchwała dotyczyła ustalenia wynagrodzenia wójta. Punkt zreferowała Sekretarz Gminy Hanna Szablowska. Wynagrodzenie miesięczne ustalono na poziomie:
- wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 9 200,00 zl;
- dodatek funkcyjny w wysokości 2 800,00 zl;
- dodatek stażowy w wysokości wynikającej z przepisów prawa;
- dodatek specjalny wynoszący 30% łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.
Wynagrodzenie łączne wyniesie 17440 zł brutto. Maksymalne wynagrodzenie wójta mogłoby wynosić 19.470 zł, jednak radni nie zdecydowali się na ustalenie wynagrodzenia w takiej wysokości.
Kolejna uchwała dotyczyła określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, jak również trybu ich pobierania oraz wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich oraz sposobu rozliczania wykonywania takich usług. Projekt uchwały zreferowała Kierownik OPS w Szumowie Iwona Radwańska.
W punkcie „Wolne wnioski i sprawy różne” głos zabrała Sekretarz Hanna Szabłowska w sprawie konieczności złożenia oświadczeń majątkowych do 7 czerwca przez radnych. Zapowiedziała też, że w czerwcu odbędą się wybory sołtysów. Sekretarz zapowiedziała również, że od początku czerwca będą prowadzone intensywne kontrole szamb.
W tym punkcie głos zabrał też Radny Adam Truchel. Zadał pytanie o place zabaw – w tym koszenie trawy, impregnację elementów drewnianych i piasek poprzerastany trawą. Wójt zapewnił, że pracownicy zajmą się wszystkimi tymi sprawami. Drugie pytanie dotyczyło koszenia rowów przydrożnych. Radny Andrzej Choromański poprosił o równanie dróg gruntowych. Wójt poprosił o zgłaszanie takich potrzeb pracownikom urzędu.
Przewodnicząca Ewelina Mieczkowska poprosiła mieszkańców o zgłaszanie awarii lamp oświetleniowych. Zapowiedziała też, że będzie pełnić dyżury od godz. 8:00 do 9:00 w piątki.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS