A A+ A++

To prawdziwa plaga ostatnich miesięcy. Na policję zgłaszają się kolejni mieszkańcy naszego powiatu, którzy padli ofiarą SMS-owego oszustwa. Złodzieje, podając się np. za PGE, wysyłają wiadomości SMS z informacją o konieczności dopłaty za prąd. Niedawno tym sposobem lubinianin stracił 2 tys. zł.

Fot. Pixabay

Na dzień 21.09.2021 roku zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności w kwocie 3,46 zł

Wiadomość o takiej treści na swój telefon otrzymał niedawno mieszkaniec Lubina. Następnie pojawił się link. Po wejściu w niego wyświetliła się informacja o uregulowaniu należności i pojawiło się przekierowanie do różnych banków. Niestety mężczyzna kliknął w nazwę swojego banku i zalogował się na swoje konto. Po chwili otrzymał informację z banku, że z jego konta przy pomocy aplikacji BLIK została wypłacona kwota 2 tys. zł.

W ostatnich tygodniach SMS-owe ataki oszustów przybierają na sile. Jedną z najczęściej używanych metod jest prośba o uregulowanie niewielkiej opłaty. Chodzi np. o konieczność dopłaty za paczkę InPost lub Poczty Polskiej. Tym razem przestępcy straszą odłączeniem prądu, jeżeli nie zapłacimy niewielkiej kwoty.

Policja przy każdej okazji apelujemy o rozwagę, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym.

– Zachowajmy szczególną ostrożność, ignorujmy takie wiadomości i pod żadnym pozorem nie klikajmy w aktywne linki w nich zawarte – radzi aspirant Sylwia Serafin, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Lubinie. 

Cechą wspólną wszystkich tego typu oszustw jest prośba o nieduże wartości pieniężne. Może to być nawet kilkadziesiąt groszy, czasami to kilka lub kilkanaście złotych. Ma to uśpić naszą czujność, bowiem w tym oszustwie wcale nie chodzi o zbieranie tych małych kwot, a o dane do logowania na nasze konto.

– Na końcu SMS-a znajduje się link, który odsyła nas na fałszywą stronę stworzoną przez oszustów. Przypomina ona do złudzenia strony logowania do popularnych serwisów transakcyjnych i banków. Tym razem jednak wpisany przez nas numer konta/login i hasło nie powodują logowania, a są wysyłane do oszustów. Ci wykorzystują te dane, by szybko zalogować się w prawdziwym banku i wyczyścić nasze konto – tłumaczy rzeczniczka lubińskiej policji. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWarsztaty z Gigantami Programowania
Następny artykułMieszkańcy Bogatyni o Turowie: To nasza matka żywicielka