A A+ A++

Dzień zakończył się drugim przejazdem odcinka Kedong. Ciemne chmury straszyły deszczem i ten w końcu spadł, ale jedynie miejscowo i nie zmoczył istotnie nawierzchni.

Komplet oesowych zwycięstw w piątek zaliczyli Rovanpera i Halttunen. O 4,4 s wyprzedzili Thierry’ego Neuville’a i Martijna Wydaeghe’a. W trójce zmieścili się Elfyn Evans i Scott Martin [+5,7 s]

Po siedmiu rozegranych próbach i prawie 133 przejechanych kilometrach przewaga Rovanpery i Halttunena wynosi 56,9 s . W wewnętrznym pojedynku Toyoty, którego stawką jest druga pozycja, na razie lepsi są Evans i Martin. Po Kedong 2 wyprzedzili Takamoto Katsutę i Aarona Johnstona. Różnica na korzyść Brytyjczyków to 3,9 s.

– Muszę być zadowolony. Tutaj droga była zniszczona. Nie podejmowałem ryzyka. Objeżdżałem wszystkie kamienie, aby samochód był cały. Chciałbym pojechać szybciej, ale jest w porządku – zapewnił Rovanpera.

– Prawy tył? Pewnie czegoś dotknęliśmy. Wydawało mi się, że lewy jest uszkodzony. Generalnie rozczarowujący dzień. Oczywiście byliśmy drudzy na drodze, ale można było spisać się lepiej. Idziemy jednak w dobrym kierunku – ocenił Evans.

– Myślę, że traciliśmy tam, gdzie było miękko. Generalnie jednak jestem dość zadowolony. Jutro będzie trudniej. Dziś starałem się pozostać na drodze. Cisnęliśmy rzadko – stwierdził Katsuta.

Czyszczący dziś drogę Neuville i Wydaeghe są tuż za podium [+1.07,3]. Ich wynik obciąża kapeć z OS3. Równy i pozbawiony przygód dzień zaliczyli Adrien Fourmaux i Alexandre Coria, zamykający piątkę [+1.46,6]. Francuzi mają za sobą partnerów z M-Sport Ford: Gregoire’a Munstera i Louisa Loukę [+3.34,2].

– Jestem zadowolony z przejazdu, ale droga bardzo się czyści. Na każdym skrzyżowaniu straty są duże. Wymagający etap. Kapeć nas trochę kosztował. Generalnie niełatwy dzień dla Hyundaia – podsumował Neuville.

– Jestem zadowolony, że teraz jesteśmy ciut bliżej. Rano straciliśmy dużo czasu. Niewiele więcej mogę zrobić. Płyta dobija o podłoże i nas spowalnia. Dzień był interesujący. Nie mieliśmy właściwych testów, więc pracowaliśmy trochę nad samochodem – wyjaśnił Fourmaux.

– Wydaje mi się, że znalazłem dobry balans. Na poprzednim oesie fajnie cisnęliśmy, ale tutaj byłem zbyt ostrożny – uznał Munster.

Na pozycji liderów WRC 2 przenocują Gus Greensmith i Jonas Andersson, siódmi w generalce [+6.51,3]. Jourdan Serderidis i Frederic Miclotte zamykają pozostałą stawkę aut Rally1 [+9.11,7].

– To chyba moje najtrudniejsze popołudnie. Jestem wyczerpany – przyznał Greensmith.

– Ekscytująco. Bardzo szybki odcinek. Aż się trzęsę. Jest fajnie. Jestem bardzo zadowolony – przekazał Serderidis.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zakończyli dzień jako drudzy w WRC 2 [+3.23,0], liderzy wśród Challengerów oraz dziewiąta załoga klasyfikacji generalnej. Największe straty ponieśli podczas pierwszego przejazdu oesu Kedong. Zapchany filtr powietrza skutkował brakiem mocy. Na finałowej próbie oddalili się od Nicolasa Ciamina i Yannicka Roche na ponad 26 s. Blisko ich są z kolei Oliver Solberg i Elliott Edmondson. Przewaga duetu ORLEN Rally Team to 14,5 s.

– Jeśli jesteśmy drudzy i tylko Gus jest przed nami, jestem zadowolony. To bardzo wymagający rajd. Tutaj nie jedzie się z „europejską” prędkością. Nie da rady. Mózg jednocześnie chce szybciej i się wstrzymuje – komentował Kajetanowicz.

Wspomniani Solberg i Edmondson dwa razy uszkodzili oponę, ale zdołali wspiąć się na trzecie miejsce w WRC 2 [+3.37,5] kosztem Ciamina i Roche [+3.49,4].

– Teraz uderzyłem w każdy możliwy kamień i brak kapcia. Rano w nic i kapeć. To jakiś żart. Przed nami długa droga. Musimy spróbować jutro – irytował się Solberg.

– Nie wiem, co się dzieje z samochodem po południu. Wpada strasznie dużo kurzu. Tutaj nie możemy walczyć ze Skodą. Ich auto jest wyższe o 20 milometrów – zdradził Ciamin.

Wszystkie dzisiejsze odcinki przejechali również Daniel Chwist i Kamil Heller. Należy do nich ósma pozycja w WRC 2 [+9,07,4], szósta w Challenger.

Na sobotę przewidziano kolejne sześć odcinków specjalnych, w tym dwukrotny przejazd najdłuższego w całym rajdzie Sleeping Warrior. Rywalizacja ruszy o 6:01 polskiego czasu.

Wyniki po pierwszym etapie (po OS7):

1. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen Toyota GR Yaris Rally1  1:16.22,6
2. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +56,9 s
3. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1.00,8
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +1.07,3
5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +1.46,6
6. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +3.34,2
7. Gus Greensmith/Jonas Andersson Skoda Fabia RS Rally2 +6.51,3 [1 WRC2]
8. Jourdan Serderidis/Frederic Miclotte Ford Puma Rally1 +9.11,7
9. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak Skoda Fabia RS Rally2 +10.14,3 [2 WRC2]
10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson Skoda Fabia RS Rally2 +10.28,8 [3WRC2]
11. Nicolas Ciamin/Yannick Roche Hyundai i20 N Rally2 +10.47,7 [4 WRC2]
12. Charles Munster/Loic Dumont Hyundai i20 N Rally2 +11.53,7 [5 WRC2]
13. Diego Dominguez/Rogelio Penate Citroen C3 Rally2 +13.56,7 [6 WRC2]
14. Karan Patel/Tauseef Khan Skoda Fabia R5 +14.06,8 [7 WRC2]
15. Daniel Chwist/Kamil Heller Skoda Fabia RS Rally2 +15.58,7 [8 WRC2]

Filmowe podsumowanie:

Oglądaj: Rajd Safari 2024 – Piątkowe popołudnie

Kajetan Kajetanowicz, Maciej Szczepaniak, ORLEN Rally Team, Skoda Fabia RS Rally2

Autor zdjęcia: atWorld

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCudowny ukrzyżowany i kcyńska kalwaria, miejscami czci i kultu, tajemnicy wiary
Następny artykuł3 mld zł na wsparcie placówek opieki psychiatrycznej. MZ ogłosiło konkurs