Chojnice, dnia 03.12.2019 r.
ID.272.20.2019
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane pn.:
„Przebudowa drogi powiatowej nr 2644G Chojnice – Duża Cerkwica
na odcinku Chojnice – Ogorzeliny”
realizowane w ramach dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.
Zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) do zamawiającego w dniach 25-26.11.2019 r. zostały wniesione następujące pytania:
Pytanie nr 1
Zgodnie z SST D-04.02.01a pkt. 2.2.2 określono parametry dla geowłókniny na warstwę odcinającą. Zwracamy uwagę, że z punktu widzenia funkcji odcinającej parametry typu średnica zastępcza porów czy prędkość przepływu prostopadłego są nie istotne gdyż wpływają na właściwości filtracyjne materiału, a nie właściwości odcinające. Czy Wykonawca może pominąć powyższe 2 parametry przy wycenie geowłókniny do warstwy odcinającej?
Odpowiedź nr 1
Geowłókninę na warstwę oddzielającą zastosować zgodnie z dokumentacją projektową.
Pytanie nr 2
Prosimy o informację czyją własnością będzie destrukt asfaltowy pochodzący z frezowania i rozbiórek nawierzchni asfaltowych.
Odpowiedź nr 2
Zgodnie z zapisami istotnych postanowień umowy materiał z rozbiórki stanowi własność Wykonawcy.
Pytanie nr 3
Zgodnie z SST D-04.04.02b pkt. 2.2.3 wprowadzono dodatkowe wymagania dla kruszywa do warstwy podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5mm. Zgodnie z pkt. 2.2.3 powyższej SST ograniczono stosowanie kruszyw ze skał osadowych (wapiennych). Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie mieszanki wapienno-żwirowej 0/31,5mm, która spełniać będzie pozostałe wymagania określone przez SST i posiada referencje w stosowaniu na drogach krajowych i ekspresowych?
Odpowiedź nr 3
Nie
Pytanie nr 4
Zgodnie z SST D-04.04.02b pkt. 2.2.3 wprowadzono dodatkowe wymagania dla kruszywa do warstwy podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5mm. Zgodnie z pkt. 2.2.3 powyższej SST ograniczono stosowanie kruszyw ze skał osadowych ( wapiennych ). Powyższe zapisy eliminują zastosowanie materiałów lokalnych występujących na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i wpływają na zwiększone koszty zakupu i transportu materiałów z innych części kraju. Czy Zamawiający podtrzymuje powyższe dodatkowe wymagania w zakresie zakazu stosowania kruszyw wapiennych do podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej 0/31,5mm?
Odpowiedź nr 4
Tak
Pytanie nr 5
Zgodnie z przedmiarem robót poz. 116 założono wykonanie umocnienia poboczy kruszywem łamanym wg SST D-06.03.01. Na rysunkach przekrojów konstrukcyjnych powierzchni poboczy opisano jako gruntowe o grubości 15cm i obsiane trawą. Prosimy o jednoznaczne określenie rodzaju materiału do wykonania umocnienia poboczy wraz z określeniem grubości warstwy umocnienia. W przypadku konieczności korzystania z SST D-06.03.01 dla tej pozycji przedmiaru prosimy o udostępnienie powyższej SST.
Odpowiedź nr 5
Pobocza z kruszywa łamanego z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 C90/3 o grubości 0,15 m i szerokości min 0,75 m, wg poz. 116 przedmiaru robót, należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową wzdłuż jezdni na całym odcinku, z wyłączeniem fragmentów wzdłuż których bezpośrednio przy jezdni jest infrastruktura towarzysząca drodze jak np. chodniki, zatoki autobusowe itp. W załączeniu SST D.06.03.01 z wymaganiami dla warstwy. Pobocza oznaczone na rysunkach szczegółów, w tym w szczególności na rys. nr 5 branży drogowej jako “Z – 15cm – humusowanie z obsianiem trawą” należy wykonać w obrębie chodników, bezpośrednio za nimi lub między chodnikami a rowem wg planu sytuacyjnego i szczegółów.
SST zostało dołączone do postępowania przetargowego.
PYTANIA I ODPOWIEDZI 3
Treść zapytania wraz z wyjaśnieniami zostanie przekazana wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz udostępniona jest ona na stronie internetowej www.powiat.chojnice.pl oraz zostanie dołączona do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będzie stanowić jej integralną część.
Wywieszono na tablicy ogłoszeń 03.12.2019 r. + strona internetowa.
Zdjęto …….
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS