Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
1 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1 / 8
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:529053-2019:TEXT:PL:HTML
Polska-Chojnice: Roboty w zakresie budowy dróg
2019/S 216-529053
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Powiat ChojnickiAdres pocztowy: ul. 31 Stycznia 56Miejscowość: ChojniceKod NUTS: PL63Kod pocztowy: 89-600Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Starostwo Powiatowe, ul. 31 Stycznia 56, 89-600 ChojniceE-mail: [email protected] Tel.: +48 523966584Faks: +48 523966503
Adresy internetowe:
Główny adres: www.powiat.chojnice.pl
Adres profilu nabywcy: www.powiat.chojnice.pl
I.2)
Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie podadresem: www.powiat.chojnice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną zapośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)
Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
„Przebudowa drogi powiatowej nr 2644G Chojnice – Duża Cerkwica na odcinku Chojnice – Ogorzeliny”realizowane w ramach dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych
Numer referencyjny: ID.272.20.2019
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
2 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2 / 8
II.1.2)
Główny kod CPV
45233120
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)
Krótki opis:
Roboty budowlane pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2644G Chojnice – Duża Cerkwica na odcinkuChojnice – Ogorzeliny” realizowane w ramach dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. Szczegółoweokreślenie przedmiotu zamówienia (ze względu na ograniczoną liczbę znaków w DUUE) zawarte jest w SIWZ,Dokumentacji projektowej oraz Istotnych postanowieniach do umowy stanowiących załącznik do Siwz,dostępnena stronie www.powiat.chojnice.pl oraz https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)
Opis
II.2.1)
Nazwa:
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
45231110
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL63
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
POWIAT CHOJNICE
II.2.4)
Opis zamówienia:
Roboty budowlane pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2644G Chojnice – Duża Cerkwica na odcinkuChojnice – Ogorzeliny” realizowane w ramach dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w SIWZ, Dokumentacji projektowej oraz Istotnychpostanowieniach do umowy stanowiących załącznik do Siwz
Początek przebudowywanego odcinka drogi powiatowej nr 2644G zlokalizowano w km 0+000,00 w obrębiewiaduktu kolejowego na granicy z gminą Miejską Chojnice, gdzie następuje dowiązanie się do stanuistniejącego i istniejącej szerokości drogi pod wiaduktem kolejowym, który pozostaje w stanie niezmienionym.Droga w stanie obecnym ma jezdnię szerokości zmiennej (średnio ok. 5,0 m), a w związku z zaplanowanąprzebudową następuje jej poszerzenie do min. 6,0m. W ciągu przebudowanej drogi min. wartość promienia lukupoziomego wynosi 100,00m (Jest to jedynie miejsce, gdzie wartość promienia łuku poziomego – w km 3+073,06– nie spełnia wymogu dla prędkości projektowej 60 km/h, wobec czego konieczne jest lokalne obniżenie tegoparametru do 50 km/h). W ramach przebudowy drogi przebudowane zostaną również pozostałe elementyinfrastruktury jak np. zjazdy, ewentualne chodniki, zatoki itp. Przy drodze wyprofilowane zostaną pobocza oszerokości min. 0,75m, a także następuje dowiązanie się do istniejącego systemu rowów przydrożnych. Wmiejscach tego wymagających wykonane zostaną nowe rowy przydrożne jako rowy samo odparowujące.W ciągu drogi znajdują się wsie Angowice, Nowy Dwór, dla których planowana jest budowa kanalizacjideszczowej. W ciągu projektowej trasy uwzględniono również konieczność dowiązania się i ewentualną korektęsytuacyjno-wysokościową istniejącej ścieżki rowerowej. W miejscowości Ogorzeliny istniejąca szerokość drogioscyluje już w granicach 6,4 – 7,0m i tutaj również następuje jej uporządkowanie do min. 6,0m konsekwentniejak dla reszty przebudowywanego odcinka. Koniec projektowanej przebudowy drogi 2644G planuje się wMiejscowości Ogorzeliny w km 8+065.
Na przewidzianym do realizacji odcinku występują skrzyżowania z drogami bocznymi:
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
3 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3 / 8
Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 2644G (ul. Angowicka) z nowo projektowaną obwodnicą wsi Chojnaty w km0+791,08
Skrzyżowanie przebudowanej drogi powiatowej nr 2644G z drogą powiatową nr 2649G (droga Cołdanki-NowyDwór) we wsi Nowy Dwór w km 6+245,59
Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 2644G (ul. Angowicka) z drogą gminną nr 239008G (droga klasy D) wkierunku Lichnowy w km 1+767,84
Skrzyżowanie drogi powiatowej nr 2644G (ul. Angowicka) z drogą gminną nr 239008G (droga klasy D) we wsiAngowice w kierunku Nieżychowic w km 2+535,07
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia (ze względu na ograniczoną liczbę znaków w DUUE) zawartejest w SIWZ, Dokumentacji projektowej oraz Istotnych postanowieniach do umowy stanowiących załącznik doSiwz,dostępne na stronie www.powiat.chojnice.pl oraz https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: OKRES GWARANCJI / Waga: 40
Cena – Waga: 60
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 30/10/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
Zamawiający informuje, że przewiduje zastosowanie art. 24aa ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta zostałaoceniona jako najkorzystniejsza spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestruzawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.1.2)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
4 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4 / 8
Wykonawcy muszą wykazać, że zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlanepolegające na budowie lub przebudowie drogi lub ulicy o wartości co najmniej
5 mln zł brutto każda, w tym roboty w technologii nawierzchni bitumicznych (roboty ziemne, podbudowypomocnicze, podbudowy zasadnicze, warstwa wiążąca i ścierna) o wartości co najmniej 3 mln zł.Zamawiającyuzna warunek za spełniony na etapie składania ofert, na podstawie oświadczenia, o którym mowa w RozdzialeXI, ust. 1. pkt 1) SIWZ złożonego przez Wykonawcę wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 JEDZ do SIWZ.Wykonawca na pisemne wezwanie Zamawiającego na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy Pzp złoży dokumenty napotwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, o których mowaw Rozdziale XI, ust. 3. SIWZ.3. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznegoWykonawcę wobec, którego zaistnieją przesłanki do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawozamówień publicznych.
4. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy Prawozamówień publicznych, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające dowykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwemlub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody,wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnychśrodków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszymprzestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Przepisuzdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczonoprawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tymwyroku okres obowiązywania tego zakazu.
5.Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okolicznościczynu Wykonawcy, uzna za wystarczające przedstawione dowody, o których mowa
W ust. 4.1. Wykonawca, zgodnie z art. 22a. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, może w celupotwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu dokonkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacjifinansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimstosunków prawnych.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu,że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególnościprzedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu
Do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – propozycja treści oświadczeniazostała zamieszczona w Dziale B SIWZ, załącznik nr 3 Zobowiązanie
O współpracy.
8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nichpodstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału wpostępowaniu, składa także jednolite dokumenty dotyczące tych podmiotów – Załącznik nr 1 do SIWZ – JEDZ.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona,do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następującychoświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności,
O których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia o jakich stanowi art. 24 ust. 1:
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
5 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5 / 8
1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14, i 21 ustawyPrawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzjiadministracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lubzdrowotne albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji dokumentów potwierdzających dokonaniepłatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumieniaw sprawie spłat tych należności;
3) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazuubiegania się o zamówienia publiczne;
4) aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcyprzed upływem terminu składania ofert – dokument zamawiający pobierze samodzielnie z ogólnodostępnych ibezpłatnych baz danych wskazanych przez wykonawcę.
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
5) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ichrodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, zzałączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególnościinformacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowoukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przezpodmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny oobiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – wg wzorustanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ.
Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 1-3 oraz 5 wykonawca składa na wezwaniezamawiającego za pośrednictwem strony: https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcje opatrzonebezpiecznym podpisem elektronicznym.
III.1.5)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartych umów w stosunku do treścioferty w przypadkach określonych w art.144 ustawy Pzp oraz w przypadkach określonych szczegółowo wISTOTNYCH POSTANOWIENIACH UMOWY- stanowiących załączniki do Siwz. (ze względu na ograniczonąilość znaków w DUUE)
Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 2 %wynagrodzenia umownego brutto.
III.2.3)
Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)
Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
6 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6 / 8
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.1)
Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 16/12/2019
Czas lokalny: 11:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 16/12/2019
Czas lokalny: 11:15
Miejsce:
Oferty zostaną otwarte w:
Starostwie Powiatowym w Chojnicach
Ul. 31 Stycznia 56, 89-600 CHOJNICE
Pokój nr 39, pierwsze piętro
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)
Informacje dodatkowe:
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcyzłotych 00/100).
W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach szczegółowoopisanych w SIWZ na zamieszczone na stronie: www.powiat.chojnice.pl.
7. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:
1) Druk „OFERTA” zgodnie z Działem B do SIWZ.
2) Wykonawca obowiązany jest wraz z ofertą złożyć:
Dokument Oświadczenie w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) w zakresiewskazanym w załączniku nr 1 JEDZ do SIWZ.
KOSZTORYS OFERTOWY uproszczony zawierający wartość robocizny i materiałów,
Dowód wniesienia wadium; w przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawcazobowiązany jest do złożenia oryginału dokumentu.
Zobowiązanie o współpracy zgodnie z treścią załącznika nr 3 do SIWZ – jeżeli dotyczy,
Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika tobezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawozamówień publicznych wg załącznika nr 4 do oferty jeżeli dotyczy.
Wszystkie dokumenty należy złożyć za pośrednictwem strony: https://platformazakupowa.pl/sp_chojnice/aukcjeopatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
7 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7 / 8
Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależnoścido tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych.Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Dziale C Siwz –załączniki, załącznik nr 2. W przypadkuprzynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz oświadczeniem dowody, żepowiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniezamówienia.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby OdwoławczejAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 224587700Faks: +48 224587700
VI.4.2)
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Informacje dotyczące środków ochrony prawnej zawarte są w Dziale VI ustawy Pzp. 2. Środki ochronyprawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miałinteres w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przezzamawiającego przepisów ustawy Pzp. 3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu orazspecyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o którejmowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp. 4. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawyczynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, doktórej zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lubzaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłeprzedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniającewniesienie odwołania. 6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej,podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanegocertyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. 7. Odwołującyprzesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób,aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiającymógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jegokopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.8. Terminy wniesienia odwołania (art. 182 ustawy Pzp) 8.1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dniaprzesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostałyprzesłane w sposób określony w art.180 ust.5 zdanie drugie ustawy Pzp albo w terminie 15 dni – jeżeli zostałyprzesłane w inny sposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określonew przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. 8.2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu,a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowieńspecyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia wDzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach
Dz.U./S S216
08/11/2019
529053-2019-PL
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
8 / 8
08/11/2019S216
https://ted.europa.eu/TED
Roboty budowlane – Ogłoszenie o zamówieniu – Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8 / 8
wydanych na podstawie art.11 ust. 8. 8.3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w art. 182 ust.1 i2 ustawy Pzp wnosi się, w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty określonew przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 – w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przyzachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawęjego wniesienia. 8.4. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimotakiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołaniewnosi się nie później niż w terminie: 1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiejogłoszenia o udzieleniu zamówienia, 2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikowałw Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia. 8.5. W przypadku wniesieniaodwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówieniazamawiający może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków. 8.6. W przypadkuwniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu doczasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.
VI.4.4)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17 aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 224587700
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
05/11/2019
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS