A A+ A++

Rozwiązanie ma pomagać firmom i instytucjom państwowym w zarządzaniu i budowaniu zaufania do generatywnej sztucznej inteligencji.

IBM ogłosił dziś, że watsonx.governance będzie ogólnie dostępny na początku grudnia, aby pomóc firmom zrozumieć i poznać modele sztucznej inteligencji i wyeliminować tajemnice związane z danymi, które są dostarczane i generowanymi odpowiedziami.

„watsonx.governance w mojej ocenie będzie stanowić najważniejszy element portfela IBM watsonx, z punktu widzenia naszych odbiorców enterprise’owych” – mówił Marcin Gajdziński, Dyrektor Generalny IBM na Polskę, Kraje Bałtyckie i Ukrainę podczas debaty eksperckiej organizowanej w ramach konferencji IBM TechConnect.

Zobacz również:

Podczas gdy generatywna sztuczna inteligencja, zasilana przez duże modele językowe (LLM) lub modele fundamentalne, oferuje wiele przypadków użycia dla firm, stwarza również nowe zagrożenia i podnosi poziom złożoności, w tym dane szkoleniowe zebrane z zakątków internetu, których nie można zweryfikować jako uczciwe i dokładne, czy brak możliwych do wyjaśnienia wyników. Watsonx.governance zapewnia organizacjom zestaw narzędzi potrzebnych do zarządzania ryzykiem, zapewnienia przejrzystości i przewidywania zgodności z przyszłymi przepisami dotyczącymi sztucznej inteligencji.

Ponieważ obecnie firmy chcą wprowadzać innowacje w zakresie sztucznej inteligencji, wdrażając mieszankę LLM od dostawców technologii i społeczności open source, watsonx umożliwia im monitorowanie i zarządzanie modelami z dowolnego miejsca.

“Zarządy firm i dyrektorzy generalni chcą czerpać korzyści z dzisiejszych potężniejszych modeli sztucznej inteligencji, ale ryzyko wynikające z braku przejrzystości i niemożności zarządzania tymi modelami powstrzymuje ich” – powiedział dr Kareem Yusuf, starszy wiceprezes ds. zarządzania produktami i rozwoju w IBM Software. “Watsonx.governance to kompleksowe rozwiązanie dla firm, które zmagają się z wdrażaniem i zarządzaniem zarówno modelami LLM, jak i ML, zapewniając firmom narzędzia potrzebne do automatyzacji procesów zarządzania sztuczną inteligencją, monitorowania modeli i podejmowania działań naprawczych, a wszystko to przy zwiększonej widoczności. Jego zdolność do przekładania przepisów na egzekwowalne zasady stanie się jeszcze bardziej istotna dla przedsiębiorstw, gdy nowe przepisy dotyczące sztucznej inteligencji zaczną obowiązywać na całym świecie”.

IBM Consulting rozszerzył również swoją strategiczną wiedzę specjalistyczną, aby pomóc klientom w skalowaniu odpowiedzialnej sztucznej inteligencji zarówno za pomocą zautomatyzowanego zarządzania modelami, jak i zarządzania organizacyjnego obejmującego ludzi, procesy i technologie IBM i partnerów strategicznych. Konsultanci IBM mają głębokie umiejętności w zakresie tworzenia rad etyki AI, kultury organizacyjnej i odpowiedzialności, szkoleń, zarządzania regulacjami i ryzykiem oraz łagodzenia zagrożeń cyberbezpieczeństwa, a wszystko to przy użyciu projektowania zorientowanego na człowieka.

Watsonx.governance jest jednym z trzech produktów oprogramowania w ramach platformy IBM watsonx AI i danych, wraz z zestawem asystentów AI, zaprojektowanych, aby pomóc przedsiębiorstwom skalować i przyspieszyć wpływ AI. Platforma obejmuje studio korporacyjne nowej generacji watsonx.ai dla twórców sztucznej inteligencji oraz otwarty, hybrydowy i zarządzany magazyn danych watsonx.data. Firma ogłosiła również niedawno ochronę własności intelektualnej dla opracowanych przez IBM modeli watsonx.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUwaga! Od jutra utrudnienia na Bystrzańskiej
Następny artykuł[Akt Prawny] Uchwała w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej przy ul. Towarowej w Mrągowie