A A+ A++

Specjaliści IBM odkryli, że kobiety i mniejszości mogą być wykluczone z oglądania niektórych reklam internetowych. Kto na tym traci?


IBM pracuje nad AI, które poprawią skuteczność reklam online / Fot. Unsplash.com

IBM chce przyczynić się do rozwiązywania problemów z dyskryminacją w sieci. Firma pracuje nad nowymi narzędziami sztucznej inteligencji (AI), które zapewnią, że algorytmy reklamy internetowej nie będą niesprawiedliwie wykluczać kobiet i mniejszości.

Naukowcy, do spółki z organizacjami zajmującymi się prawami obywatelskimi, twierdzą że niektórzy internauci, w tym osoby czarnoskóre i kobiety, mogą być wykluczeni z oglądania ofert pracy, ogłoszeń mieszkaniowych i innych reklam ze względu na zautomatyzowane strategie reklamowe.

Zobacz również:

Wspomniany problem jest traktowany bardzo poważnie. Dla przykładu, w następstwie skarg federalnych organów regulacyjnych i aktywistów, Google i Facebook, najwięksi na świecie sprzedawcy reklam internetowych, wprowadzili już zmiany, aby odwrócić ten trend. Teraz IBM uruchamia nowy projekt AI, aby również przyczynić się do rozwiązania tego problemu.

IBM: AI będzie uczciwie dobierać reklamy

IBM twierdzi, że zespół 14 pracowników będzie badał “uczciwość” w reklamach internetowych przez resztę 2021 r. Specjaliści zbadają strategie wykrywania i łagodzenia niezamierzonych uprzedzeń w reklamie cyfrowej, zarówno wśród docelowych odbiorców, jak i samych reklam.

IBM rozpoczyna nową inicjatywę, ponieważ ciągłe obawy dotyczące prywatności danych zmieniają kształt marketingu internetowego. “Podstawy reklamy kruszą się i musimy odbudować ten” – powiedział Reuterowi Bob Lord, starszy wiceprezes IBM. “Kiedy już nad tym pracujemy, upewnijmy się, że plan jest sprawiedliwy” – dodał.

Warto dodać, że IBM sprzedaje reklamy w swoich witrynach internetowych, w tym w The Weather Company. Sprzedaje również oprogramowanie reklamowe innym firmom i może ostatecznie oferować klientom systemy przeciwdziałające stronniczości AI.

Zespół IBM planuje między innymi przeanalizowanie danych z ostatnich ogłoszeń organizacji non-profit Ad Council dotyczących szczepionek przeciwko COVID-19. “Uprzedzenie software’owe jest niestety wplecione w prawie każdy zakątek branży reklamowej” – powiedziała Lisa Sherman, przewodnicząca Ad Council.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozpoczynają się wakacje dla uczniów. Dziś koniec roku szkolnego
Następny artykułŁuków: czy to ma być parking czy plac?