Międzynarodowe Zrzeszenie
Przewoźników Lotniczych (IATA) ogłosiło wyniki swojego Globalnego
Badania Pasażerów (GPS). Przede wszystkim zależy im na wygodzie
już na etapie planowania wyjazdu i wyboru miejsca wylotu.
Najchętniej polecieliby z lotniska położonego blisko domu (75
procent wskazań), życzyliby sobie również zarezerwowaniach
wszystkich usług turystycznych w jednym miejscu. Chcą przy tym
wiedzieć, jak mogą zrównoważyć emisję dwutlenku węgla. Na
kompensację gazów cieplarnianych decyduje się 18 procent
podróżnych, a 36 procent przyznaje, że nie robi tego, ponieważ
nie wie, jak się do tego zabrać. Co ciekawe, cena biletu jest
najważniejsza tylko 39 procent badanych.
Zdaniem wiceprezesa IATA ds.
usług rozliczeniowych i dystrybucyjnych Muhammada Albakriego,
dzisiejsi podróżni oczekują, że zakup usług turystycznych będzie
przebiegał w taki sam prosty sposób, jak ma to miejsce w przypadku
największych sprzedawców detalicznych typu Amazon.
Badanie ujawniło też, że
większość podróżnych jest skłonna udostępnić swoje dane,
jeśli to ma pozytywnie wpłynąć na przebieg podróży.
37 procent badanych przyznaje, że
zostali zniechęceni do podróżowania do określonego miejsca ze
względu na wymogi imigracyjne. Złożoność procesu została
wskazana jako główny czynnik zniechęcający ich do wyjazdu przez
65 procent podróżnych, 12 procent mówi w tym kontekście o
kosztach, a 8 procent o czasie.
W wypadku wyjazdu do krajów,
które wymagają wizy, 66 procent chce ją uzyskać przez internet,
14 procent na lotnisku, a 20 procent woli udać się w tym celu do
konsulatu lub ambasady. 83 procent chętnie udostępni swoje dane
imigracyjne, aby przyspieszyć formalności związane z podróżą.
Chociaż wskaźnik ten jest wysoki, to i tak nieco niższy niż w
2021 roku, kiedy wynosił 88 procent.
Pasażerowie chętnie korzystają
z możliwości odprawienia się online (44 procent wskazań),
możliwości wcześniejszego przejścia procedury imigracyjnej (32
procent), 93 procent jest zainteresowanych specjalnym programem dla
„zaufanych podróżnych” (kontrola zachowań z przeszłości),
jeśli miałoby to przyspieszyć kontrolę bezpieczeństwa.
Coraz większą popularnością
cieszą się też usługi związane z obsługą bagażu. 67 procent
byłoby zainteresowanych odbiorem i dostawą do domu, a 73 procent
możliwością odprawienia bagażu zdalnie. 80 procent pasażerów
stwierdziło, że chętniej nadałoby walizki, gdyby mogli je
monitorować przez całą podróż, a 50 procent rozważa
skorzystanie z elektronicznej przywieszki bagażowej.
Prezes Ryanaira: Ceny biletów mogą dalej rosnąć
Sprzedaż biletów na loty Ryanaira na jesień i Boże Narodzenie jest już większa niż przed pandemią koronawirusa – twierdzi prezes tej linii lotniczej Michael O’Leary. Jak podkreśla, średnie ceny rosną bardziej niż wcześniej przew … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS