A A+ A++

Hyundai obchodzi właśnie dziesięciolecie swojego zaangażowania w najnowszej historii WRC. Koreański producent wrócił z zespołem fabrycznym w 2014 roku.

Jednak długoterminowa przyszłość marki w rajdach najwyższego szczebla nie jest obecnie znana. Wszystko za sprawą coraz poważniejszych przymiarek do wejścia w wyścigi długodystansowe i stworzenia prototypu klasy Hypercar.

Hyundai obecny będzie w stawce WRC w sezonie 2025. Jednak w trakcie Rajdu Polski szef zespołu Cyril Abiteboul nie był w stanie dać jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej przyszłego zaangażowania w WRC. Z kolei podczas rozegranego w miniony weekend Rajdu Łotwy Francuz przyznał, że mocno namawia centralę Hyundaia na pozostanie w rajdach. Dodał również, że przyszłość powinna wyjaśnić się w nieodległym terminie.

Czytaj również:

– Jesteśmy w rajdach i chcemy, żeby to nadal działało. W przypadku reszty cały proces i analiza nadal trwają – przyznał Abiteboul w rozmowie z Motorsport.com. – Jednak przede wszystkim chciałbym zdobyć przynajmniej jedno mistrzostwo.

– Będziemy tutaj w przyszłym roku, a potem następuje coroczna rewizja naszych planów w WRC. Pierwszym zadaniem było zachowanie stabilizacji pod względem przepisów technicznych, a kolejny krok to zrozumienie kierunku, w jakim podążać będą rajdy oraz upewnienie się, że nadal pasuje to do tego, gdzie Hyundai chce iść pod kątem sportu i marketingu.

– Mogę powiedzieć, że cisnę w tym kierunku. Nie odpuszczam. Nie skończyłem z rajdami. Z tego co wiem, naciskam, aby rajdy przyjęły kierunki, które są rozsądne dla Hyundaia. Uważam, że rajdy to nasze korzenie w motorsporcie. Odcięcie korzeni trzeba robić ostrożnie. To zawsze stwarza zagrożenie. Widzieliście, że ja i ludzie z Hyundaia przyglądamy się innym dyscyplinom. Jednak żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Chcemy, aby to nadal działało.

– Nie trzeba już teraz zobowiązywać się na sezon 2026. Jednak w niedalekiej przyszłości możecie spodziewać się pewnych wyjaśnień odnośnie naszych planów.

Hyundai logo

Autor zdjęcia: Austral / Hyundai Motorsport

Hyundai rozpoczął już przygotowania do kolejnego sezonu. Pierwotnie planowano stworzyć zupełnie nowy samochód, jednak na przeszkodzie stanęła propozycja FIA – finalnie odrzucona – dotycząca dużych zmian w przepisach technicznych. i20 N Rally1 przejdzie więc kilka gruntownych zmian, ale będzie ewolucją obecnego modelu.

– Teraz jest taki moment, w którym otrzymamy kilka komponentów do przyszłorocznego samochodu, będącego sporą ewolucją. Nie możemy się doczekać, aby zmaksymalizować zasoby. Koncentrujemy się na przygotowaniach.

– Wszystko powoli się układa. Otrzymaliśmy już pierwsze części. O tym, co robimy, wkrótce dowiecie się z dokumentacji homologacyjnej. Jest sporo zmian, ale nie przeprowadzimy pełnej modyfikacji, jaką planowaliśmy przy okazji homologacji całkowicie nowego samochodu. To pewna część.

– Czapki z głów przed projektantami. Jeszcze nie skończyli, ale w tej całej niepewności i przy późnych informacjch na temat technicznych aspektów, sporo już dostarczyli.

Czytaj również:

Polecane video:

Oglądaj: Rajd Łotwy 2024 – Etap 3, WRC 2

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLista zakupów sprzed 3500 lat. Na glinianej tabliczce odnotowano kupno dużej liczby mebli
Następny artykułKup słoneczniki, wesprzyj hospicjum