A A+ A++

W polskich salonach w końcu debiutuje Hyundai Staria. Ma przeszło 5 metrów długości, przewiezie 7, a nawet 9 osób. Żaden obecny SUV nie dorówna mu praktycznością. Wyglądem zresztą też.

Azjatyccy producenci starają są zdecydowanie bardziej odważni od tych z Europy. Wprowadzając nowe modele nie ograniczają się do SUV-ów i crossoverów, szukają szczęścia w niszach, które dawno wydawały się być już zapomnianymi. Najpierw chiński Forthing zaproponował znakomicie wyposażonego minivana U-Tour za 149 900 zł. Teraz do walki wkroczył Hyundai, wprowadzając do sprzedaży niezwykle oryginalny stylistycznie model Staria. 

Hyundai Staria. Tak nie wygląda żaden model na rynku

Hyundai Staria wygląda trochę jak prototyp, a dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze cienki pasek świateł do jazdy dziennej wydaje się być jedynym elementem świetlnym z przodu, co nie jest możliwe w samochodzie produkcyjnym. Główne reflektory oczywiście są tu obecne i wzorem swoich SUV-ów, Koreańczycy zdecydowali się nadać im prosty (w tym przypadku kwadratu lub prostokąta) kształt i ukryć w zderzaku.

Tylne światła z kolei ciągną się od dachu do niemal samego dołu słupków C. Nie jest to może szczególnie nowoczesny zabieg, ale uatrakcyjniają je liczne diody, dające efekt “pikselowych” świateł. Uwagę zwraca też bardzo nisko poprowadzona linia bocznych okien, co również jest rzadko spotykane, najczęściej w prototypach, których twórcy starają się nas przekonać, że samochody przyszłości, będą niczym wygodny salon w domu.

To największy model w europejskiej ofercie aut osobowych Hyundaia. Ma aż 5,25 metra długości i może przewieźć nawet 9 osób. Przesuwając siedzenia środkowego i trzeciego rzędu można regulować pojemność bagażnika – wynosi ona od 831 do przeszło 1300 litrów.

Napęd Hyundaia Staria. Diesel nie miał tu sensu

W Polsce auto oferowane jest wyłącznie jako mocna hybryda. Jej bazą jest silnik o pojemności 1,6 litra, zużywający średnio 7,6 l benzyny na 100 km. Dzięki wsparciu jednostki elektrycznej, układ napędowy ma 225 KM mocy i 367 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na przednie koła za pomocą przekładni automatycznej z sześcioma biegami. Przyspieszenie do setki zajmuje Starii 10,2 sekundy, ale co ważniejsze, auto imponuje elastycznością. Od 80 do 120 km/h przyspiesza w 7,3 sekundy. Hyundai zaznacza, że w wersji z silnikiem Diesla ten sam manewr zajmowałby o 2,5 sekundy dłużej, co może mieć niebagatelne znaczenie przy wyprzedzaniu.

Hyundai Staria kosztuje od 199 900 zł. Konkurencja mnie ma szans

199 900 zł – to cena podstawowej wersji wyposażenia – Smart. Na liście jej wyposażenia zna … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpojrzenie w październikowe niebo 2024
Następny artykułKolejny raz w tym tygodniu. W akcji 6 zastępów