Strategia związana z kierowcą trzeciego samochodu to obecnie „główny znak zapytania” dotyczący składu zespołu na 2025 rok, uważa dyrektor Hyundaia Cyril Abiteboul.
Koreańska marka wystawiła w tym sezonie trzy i20 N Rally1, z czego dwa prowadzone były przez kierowców etatowych: Thierry’ego Neuville’a i mistrza świata z 2019 roku Otta Tanaka. Trzecim samochodem na zmianę startowali: Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen i Dani Sordo.
Hyundai nie potwierdził jeszcze swoich planów dotyczących kierowców na przyszły sezon, ponieważ obecna umowa lidera mistrzostw Neuville’a wygasa wraz z końcem sezonu, a zespół ma także możliwość przedłużenia kontraktu z Tanakiem.
Abiteboul potwierdził, że zespół już pracuje nad składem kierowców na przyszły rok, ale główny nacisk kładzie teraz na obsadę trzeciego samochodu.
– Rozmawiamy o przyszłym roku z Thierrym, który jest z nami od 10 lat. On nas zna i my go znamy, więc po co mielibyśmy to zmieniać? – powiedział Abiteboul dla Motorsport.com.
Neuville zapytany o swoją przyszłość, dodał: – Nie ma żadnych innych opcji, ale nie mam powodów do zmartwień.
Zapytany o przyszłość Tanaka Abiteboul powiedział: – Istnieje opcja dalszej współpracy i będziemy o tym rozmawiać. Myślę, że lubimy ze sobą współpracować, więc taka opcja byłaby czymś całkiem naturalnym i warto z tego skorzystać.
Jeśli chodzi o trzeci samochód Abiteboul musi wziąć pod uwagę kilka scenariuszy. W tym roku zdecydował, że Mikkelsen będzie startował głównie w rajdach asfaltowych (Monte Carlo, Chorwacja). Norweg został jednak nominowany do startu także w Rajdzie Polski, w którym był najbliższy osiągnięcia najlepszego wyniku. Dani Sordo ma za sobą starty w Portugalii i na Sardynii, z kolei Esapekka Lappi wystartował w Szwecji, Kenii, Łotwie i Finlandii.
Jak dotąd najwięcej punktów zdobył Lappi (33 pkt) i jest jedynym kierowcą z wymienionej trójki, który w tym roku stanął na najwyższym stopniu podium (zwycięstwo w Rajdzie Szwecji). Mikkelsen zebrał 29 punktów, podczas gdy Sordo z dwóch rajdów „wyciągnął” 27 oczek.
– Główny znak zapytania stoi teraz przy nazwisku kierowcy trzeciego samochodu – powiedział Abiteboul.
– Jeśli chodzi o obsadę trzeciego Hyundaia, to na razie badam możliwe scenariusze. Chcę się zastanowić się nad tym co zrobiliśmy w tym roku, ocenić czy to było właściwe i czy warto zastosować to także w nadchodzącym sezonie.
Podium: Winner Sébastien Ogier, Vincent Landais, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1, second place Ott Tänak, Martin Järveoja, Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1, third place Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
Autor zdjęcia: Toyota Racing
Jeśli Hyundai zechce wybrać alternatywną strategię i zwrócić uwagę na kierowców spoza swojego kręgu, to też ma kilka opcji do rozważenia. Zespół w zeszłym roku był łączony z Adrienem Fourmaux z M-Sport, który przeżywa obecnie swój najlepszy sezon WRC do tej pory.
Zapytany, czy rozpoczął już rozmowy o swoich planach na 2025 rok, Fourmaux powiedział: – Myślę, że to właśnie ten moment, w którym rozpoczynamy dyskusję. Przede wszystkim mam nadzieję, że w przyszłym roku pozostanę w samochodzie Rally1.
– Będąc kierowcą musisz rozmawiać ze wszystkimi. Są trzy zespoły, więc jeśli chcesz być kierowcą Rally1, musisz rozmawiać z trzema zespołami – dodał.
Prawdopodobnie wszystkie ekipy będą uważnie śledzić lidera WRC2, Olivera Solberga, który ma nadzieję powrócić do samochodu Rally1 po swojej mało udanej kampanii w Hyundaiu w 2022 roku.
– Szczerze mówiąc nic nie wiem o przyszłym roku. Mam wiele marzeń i celów, ale jeszcze żadnych konkretów – powiedział Solberg.
– Mam dopiero 22 lata i marzę o powrocie do Rally1, ale nie myślę o tym zbyt wiele. Zrobię jednak wszystko, co w mojej mocy, aby znów jeździć takim samochodem – dodał.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS