Hyundai w ramach nowej marki wprowadzi na rynek całą gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych. Liczby parzyste będą zastrzeżone dla sedanów, a nieparzyste oznaczą modele SUV. I właśnie przedstawiciel tego ostatniego gatunku zadebiutuje jako pierwszy pod nazwą IONIQ 5. Samochód zostanie oparty o globalną modularną platformę E-GMP. Dedykowana architektura ma uwolnić drogę do szybkiego ładowania i dużych zasięgów. Przyniesie też zmiany w aranżacji wnętrza, czyli fotele z szerszą regulacją, bezprzewodową łączność i np. schowek w desce rozdzielczej zaprojektowany jako szuflada. Zmiana modelu platformy ma przełożyć się także na prostszą i bardziej intuicyjną obsługę.
IONIQ 5 / Hyundai
Hyundai 45 / dziennik.pl
IONIQ 5 odlotowy jak prototyp 45
Zobacz również
IONIQ 5 pod względem urody pełnymi garściami czerpie z elektrycznego prototypu 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 roku podczas salonu we Frankfurcie. A twórcy swoim dziełem chcieli wówczas uhonorować zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro model Pony Coupe Concept z 1974 roku, który jest uznawany za jeden z najbardziej kultowych samochodów firmy. I tak styliści stworzyli naprawdę odlotowy projekt. Być może też dlatego, że rysując aerodynamiczne nadwozie typu hatchback spoglądali na design samolotów z lat 20. Sama nazwa częściowo pochodzi od ułożonych pod kątem 45 stopni elementów karoserii.
IONIQ 5 / Hyundai
Wszędzie piksele
Znakiem szczególnym Ioniq 5 będą piksele ułożone w oświetlenie auta. Zresztą motyw pikseli będzie wszechobecny – Koreańczycy zastosują go na 20-calowych felgach oraz w kabinie. Zachodząca na błotniki to rozwiązanie, które Hyundai wprowadzi pierwszy raz w swoich pojazdach.
Hyundai 45 / dziennik.pl
Hyundai 45 / Hyundai
Hyundai 45 / dziennik.pl
Możliwości? IONIQ 5 zostanie wyposażony w technologię Vehicle to Load (V2L), która działa jako źródło zasilania (110/220 V). Producent twierdzi, że korzystając z 3,5 kW mocy dostarczonej przez samochód można upiec indyka w dużym piekarniku, słuchać muzyki z wysokiej klasy głośników i zasilać bieżnię do ćwiczeń.
Inżynierowie Hyundaia przewidzieli też ultraszybkie ładowanie. Po 5 minutach pod ładowarką IONIQ 5 ma przejeżdżać ponad 100 km. Samochód oficjalnie zadebiutuje w lutym 2021 roku.
Hyundai 45 / dziennik.pl
Hyundai 45 / dziennik.pl
Ioniq 6, czyli nowy sedan w stylu Prophecy
A w 2022 roku Hyundai wprowadzi elektrycznego sedana Ioniq 6. Auto będzie oparte na spektakularnym prototypie Prophecy, który debiutował w marcu 2020 roku. W tym koncepcie zamiast tradycyjnej kierownicy zastosowano dwa dżojstiki. Zlokalizowano je na boczku drzwi na lewo od kierowcy oraz na konsoli środkowej po prawej stronie.
Hyundai Prophecy / Hyundai
Hyundai utrzymuje, że dzięki temu ponadto aż 90 proc. funkcji samochodu może być obsługiwanych za pomocą przycisków zlokalizowanych właśnie na tych wolantach. Rozwiązanie zwiększa także pole widzenia i bezpieczeństwo.
Ale koreański producent zrezygnował z “koła sterowego” nie tylko ze względów ergonomicznych. Chodziło również o stworzenie bardziej przestronnej kabiny. Konsola środkowa ustąpiła miejsca wielkiemu wyświetlaczowi i ruchomemu elementowi, który składa się lub rozkłada w zależności od wybranego trybu jazdy.
Hyundai Prophecy / Hyundai
Na pokładzie Prophecy zastosowano też nowy system Smart Posture Care pozwalający kierowcy na dobranie pozycji, opartej o indywidualne cechy fizyczne. Prowadzący może ręcznie ustawić fotel wedle w swoich preferencji albo pozwolić, by samochód zasugerował inteligentną pozycję. W trybie inteligentnym szofer wprowadza informacje o swoim wzroście, wysokości siedzenia i wadze, a samochód automatycznie ustawia … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS