Japończycy mogą poszczycić się mianem posiadania najszybszego pociągu na świecie, regularnie kursującego pomiędzy miastami, a tymczasem nad swoim pociągiem-pociskiem intensywnie pracują Chińczycy. Tak szybkiego rozwoju projektu mogą im pozazdrościć firmy ze wszystkich krajów świata, a nawet te zaangażowane w budowę technologii Hyperloop.
W odróżnieniu od japońskich Shinkansen, które obecnie rozwijają prędkość do 400 km/h, pociągi należące do China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) bez problemu mają przekraczać 620 km/h, a docelowo osiągać nawet 700 km/h. Nowy pociąg-pocisk został wykonany w technologii Maglev, czyli nie porusza się po szynach, tylko unosi się nad nimi, dzięki zjawisku zwanemu jako lewitacja magnetyczna. Jest ona zasługą zastosowania najnowszej generacji wysokotemperaturowych nadprzewodników. Trzeba tutaj podkreślić, że pociąg nie będzie poruszał się w tubach jak Hyperloop.
Chińskie koleje państwowe rozwijają projekt od ponad 4 lat. Prototypowy pociąg wciąż znajduje się w fazie testów. Według planu, już za 2 lata zacznie regularnie kursować pomiędzy dwoma najważniejszymi ośrodkami przemysłowymi, a mianowicie na trasie Pekin-Szanghaj. Obecnie pokonanie tej trasy szybkimi pociągami zajmuje ok. 5,5 godziny. Tymczasem pociąg-pocisk skróci ten czas do zaledwie 3,5 godziny.
To jednak nie koniec ambitnych projektów Państwa Środka. W najbliższych latach władze chcą skomunikować wszystkie regiony kraju i zapewnić możliwość szybkiego przemieszczania się pomiędzy kluczowymi metropoliami. Dlatego władze stawiają na technologie Maglev i Hyperloop. Przypomnijmy, że luksusowe kapsuły Hyperloop mają przewozić ok. 80 pasażerów za jednym zamachem i rozwijać prędkość ponad 1200 km/h.
Według wstępnych planów, pierwsza 10-kilometrowa trasa kolei Hyperloop powstanie w Tongren w prowincji Guizhou, a następnie dwie kolejne po 15 kilometrów. Tam inżynierowie zamierzają testować swoje technologie, które będą mogły później zostać wdrożone również w innych częściach Azji, a także w Ameryce i Europie.
Docelowo Chińczycy chcą zbudować całą sieć kolei przyszłości, łączącą największe zespoł … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS