A A+ A++

Woda ma ogromne znaczenie w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, szczególnie u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Leczniczo ona wpływa na spastyczne mięśnie, a także pomaga w poprawianiu zaburzeń z zakresu czucia powierzchownego, motoryki małej oraz dużej. Dodatkowo masaż wodny i powietrzny zbawiennie wpływa na poprawę stanu fizycznego . Środowisko wodne stwarza najlepsze warunki dla pracy słabych mięśni. Woda powoduje nie tylko odciążenie i rozluźnienie mięśni, lecz również umożliwia wykorzystanie siły unoszącej ciało dla wspomagania ruchów.
Zajęcia w wodzie  poprawiają  koordynację ruchów, angażuje najwięcej mięśni,
a także poprawia pracę układu krążenia oraz układu oddechowego.
Hydroterapia redukuje lęki dziecka, rozładowuje napięcie emocjonalne. Powoduje to zmniejszenie objawów autyzmu, pobudza rozwój uczuciowy i społeczny. Hydroterapię stosuje się u dzieci  silnie odczuwających niepokój. W trakcie zajęć dziecko przebywa w ciepłej wodzie, bawi się nią oraz zabawkami, przełamuje lęki. Również tu stosuje się naśladownictwo, utrzymuje kontakt wzrokowy, uczy zabawy.
W Naszym Ośrodku wykorzystujemy innowację opartą na hydroterapii ponieważ jest ona niesamowicie potrzebna naszym uczniom. Są to uczniowie, którzy mają zmniejszone możliwości intelektualne, krótkotrwałą koncentrację uwagi, zaburzenia ruchowe, sensoryczne, problemy ze skupieniem uwagi, problemy emocjonalno- społeczne.
Dzięki tym zajęciom uczniowie:
– kształtują prawidłową postawę ciała
– lepiej radzą sobie z emocjami i mają możliwości ich rozładowywania
– chętniej uprawiają aktywność fizyczną poprzez kontakt z wodą
– zwiększają świadomość wagi bezpieczeństwa nad wodą w czasie wolnym.

Innowacja realizowana jest w Sali Wodnej SOSW w Sokółce lub Miejskiej pływalni przy Ośrodku Sportu i Rekreacji w Sokółce z udziałem instruktora nauki pływania.
Dla klasy przeznaczona jest jedna godzina lekcyjna w ramach zajęć rozwijających zainteresowania z zakresu hydroterapii w której uczestniczą uczniowie klasy ISPU oraz grupa przedszkolna Jagódki.
Zajęcia organizowane w takiej formie bardzo podobają się naszym uczniom. Chętnie w nich uczestniczą, aktywnie spędzając czas w wodzie.

Materiał: SOSW w Sokółce

image_printDrukuj
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„1917” – nauczycielu, weź klasę i idźcie do kina
Następny artykułOpieka nad osobą starszą – agencja pośrednicząca