A A+ A++

Toyota po raz drugi w erze hybrydowej – i trzeci raz z rzędu – okazała się najlepszym zespołem producenckim w WRC. Hybrydowy GR Yaris Rally1 w sezonie 2023 wygrał dziewięć z trzynastu rozegranych rajdów. W tabelach indywidualnych triumfowali Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen.

W sezonie 2023 Toyota chciała poprawić się przede wszystkim podczas rajdów rozgrywanych na zniszczonym, miejscami kamienistym szutrze. To udało się zrealizować. Yaris meldował się pierwszy na mecie większości trudnych rund, takich jak Rajd Portugalii czy słynny Akropol. W Safari całe podium należało do Toyoty. Hyundaiowi oddano Sardynię. Nie obyło się bez pojedynczych problemów, jednak generalnie przygotowywany w Finlandii samochód nie zawodził.

Latvala przyznał, że Yaris otrzyma kilka modyfikacji, ale zdecydowanie nie będzie to rewolucja. W przeciwieństwie do malowania. Cała rodzina Toyota Gazoo Racing postawiła tym razem na czerń.

Photo by: Tomasz Kaliński

– Aktualnie liczba dżokerów jest mocno ograniczona, więc w trakcie sezonu niewiele można zrobić – powiedział Latvala w rozmowie z Motorsport.com.

– Oczywiście, są pewne obszary, nad którymi musimy popracować, ale nie ma nic dramatycznego [jeśli chodzi o samochód na 2024 rok]. To dobrze, ponieważ mamy obecnie jeszcze auto Rally2 i pierwsze egzemplarze pojawią się w Monte Carlo.

– Pod tym względem sytuacja z Rally1 jest odpowiednia.

Czytaj również:

Z kolei Tom Fowler, dyrektor techniczny zespołu, w grudniu przyznał podczas rozmowy z Motorsport.com, że obecny Yaris nie ma wyraźnych słabych punktów. Rozwój jest jednak potrzebny, aby utrzymać przewagę nad Hyundaiem.

– Myślę, że jesteśmy w całkiem dobrej sytuacji. W naszym samochodzie nie ma nic, co można by było zdefiniować jako szczególną słabość, wymagającą natychmiastowej interwencji, ale oczywiście są rzeczy, które chcielibyśmy poprawić – zaznaczył Fowler.

– Mamy już plan jeśli chodzi o poprawki w nadchodzącym sezonie. Sytuacja jest o tyle niekomfortowa, że z Hyundaiem jesteśmy blisko w każdych warunkach. Można powiedzieć, że nigdy nie wiadomo czy to Toyota, czy Hyundai będzie się lepiej spisywać w danym rajdzie. Chcemy to zmienić

W inaugurującym sezon Rajdzie Monte Carlo GR Yarisami Rally1 pojadą najprawdopodobniej: Elfyn Evans i Scott Martin, Sebastien Ogier i Vincent Landais oraz Takamoto Katsuta i Aaron Johnston. Obsada aut Rally2 nie jest jeszcze w pełni znana. Jednym z egzemplarzy wystartują Bryan Bouffier i Frederic Vauclare.

Alpejski klasyk odbędzie się w dniach 24-28 stycznia.

Czytaj również:

Polecane video:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAtak nożownika w Częstochowie. Dwie osoby ranne
Następny artykułSprawdź, które dni w 2024 roku są wolne od pracy [LISTA]