A A+ A++

Do polskich salonów trafiły właśnie Peugeoty 3008 oraz 5008, wyposażone w jednostki 1.2 PureTech z układem miękkiej hybrydy. Jak zapewnia francuski producent – nowy zespół napędowy usprawnia codzienną jazdę i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

Peugeoty 3008 i 5008, wyposażone w nowy system napędowy bazujący na miękkiej hybrydzie właśnie trafiły do Polski. Warianty zostały wyposażone w silniki 1.2 PureTech o mocy 136 KM, współpracujące z akumulatorem trakcyjnym 48 V oraz nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów.

Jak zapewnia producent – takie rozwiązanie skutkuje dodatkowym momentem obrotowym przy starcie, a także o 15 procent mniejszym zużyciem paliwa w trakcie jazdy. Co ciekawe – zastosowane przez Peugeota rozwiązanie umożliwia nawet krótką jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym.

Nowe układy będą stopniowe zastępowały dotychczasowe jednostki PureTech 130. W najbliższym czasie trafią one także do innych modeli z gamy Peugeota – w tym 208, 2008, 308, 308 SW i 408.

Nowy silnik 1.2 PureTech

Nowa 3-cylindrowa jednostka francuskiego producenta została opracowana pod kątem optymalnej pracy napędu hybrydowego.

Silniki 1.2 PureTech wyróżniają się m.in.:.

  • Mocą wynoszącą 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min,
  • Momentem obrotowym 230 Nm przy 1 750 obr/min,
  • Turbosprężarką o zmiennej geometrii,
  • Łańcuchem rozrządu,
  • Zgodnością z normą Euro 6.e.

Akumulator trakcyjny systemu Hybrid 48 V

Wsparciem dla silnika spalinowego jest litowo-jonowy akumulator trakcyjny 48 V, którego całkowita pojemność użyteczna wynosi 432 Wh. Został on zaprojektowany tak, aby utrzymać niezmieniony poziom wydajności przez cały okres eksploatacji samochodu. Jak podkreśla producent – jest on także objęty 8-letnią fabryczną gwarancją lub do przebiegu 160 000 km.

Akumulator 48 V jest zamontowany pod lewym przednim fotelem. Takie umiejscowienie posiada wiele zalet w porównaniu do montażu w tylnej części samochodu:

  • Nie zmniejsza przestronności kabiny,
  • Nie zmniejsza pojemności bagażnika,
  • Pozwala zoptymalizować straty energii związane z długością przewodów,
  • Ma korzystny wpływ na rozkład … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek autokaru w Niemczech. Jechał z Norwegii do Austrii
Następny artykułPromocja na soudbar LG SP7 5.1 o mocy 440 W – za 789 zł (rabat 140 zł)