Rynek reklamy programmatic prężnie się rozwija, oferując coraz to nowsze możliwości. Jednym z takich rozwiązań jest Hybrid Air, umożliwiające targetowanie reklam na obszary w zależności od występującego w nich poziomu zanieczyszczenia powietrza. Rozwiązanie to w swojej kampanii sprawdził Electrolux.
Hybrid.ai i VOX są międzynarodowymi spółkami adtechowymi, wchodzącymi w skład jednego holdingu i działającymi w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. VOX oferuje innowacyjny format reklamowy In-Image Ads, który umożliwia dynamiczne wyświetlanie reklam, w tym kreacji rich mediowych, na zdjęciach zamieszczonych w artykułach na stronach wydawców. Oparty on został na autorskiej technologii picture recognition, która analizuje poszczególne elementy na zdjęciach oraz ich kontekst. Dzięki temu możliwe jest targetowanie kontekstowe i dopasowanie wyświetlanych reklam.
Hybrid.ai z kolei jest spółką dostarczającą zarówno efektywne formaty reklamowe, np. TV Sync, jak i rozwiązania wspierające prowadzenie, analizowanie i optymalizowanie kampanii w wielu kanałach, a także zarządzanie danymi. Jednym z najnowszych rozwiązań oferowanych przez spółkę jest Hybrid Air – innowacyjna możliwość targetowania reklam na obszary w Polsce w zależności od występującego w nich poziomu zanieczyszczenia powietrza. W ramach jednego spójnego ekosystemu Hybrid.ai następuje integracja danych o jakości powietrza, pozyskanych od dostawców zewnętrznych, wraz z danymi o lokalizacji użytkownika. Dzięki temu w czasie rzeczywistym możliwe jest dostosowanie kreacji do zmieniających się warunków pogodowych oraz poziomu zanieczyszczenia – poziomów tych jest 6.
Hybrid Air wchodzi w skład szerszego pakietu usług, w ramach którego dostępne jest również Hybrid Weather, czyli możliwość targetowania przekazu reklamowego na wszystkie warunki atmosferyczne.
– Technologie Hybrid Air i Weather pozwalają prowadzić w pełni zautomatyzowane działania reklamowe z wykorzystaniem targetowania opartego o dane dotyczące aktualnego zanieczyszczenia powietrza i warunków atmosferycznych w całej Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest zoptymalizowanie budżetu poprzez dotarcie z przekazem w odpowiednim momencie do najbardziej zainteresowanych klientów – mówi Adam Iwinski, CEO Poland Hybrid.ai.
Pod koniec ub. r. nowe innowacyjne rozwiązanie Hybrid Air postanowiła wykorzystać marka Electrolux. Kampania została przeprowadzona za pośrednictwem agencji LiquidThread we wsółpracy z Zenith Media, będącymi częścią Publicis Groupe. Była to pierwsza kampania przeprowadzona w Polsce przez Hybrid.ai z wykorzystaniem targetowania na poziom zanieczyszczeń powietrza.
Działania zostały przeprowadzone w grudniu ub. r. i miały na celu promocję Oczyszczacza Pure A9. W ramach kampanii na urządzeniach desktopowych i mobilnych wykorzystano format VOX In-Image Ads, natomiast w samym kanale mobile dodatkowo wykorzystano technologię Hybrid Air – jeśli użytkownik znalazł się w miejscu, gdzie występowało zanieczyszczone powietrze, miał możliwość zobaczenia kampanii reklamowej na urządzeniu mobilnym.
Na potrzeby kampanii stworzono dwie kreacje, jedną dla formatu In-Image Ads i jedną rich mediową dla Hybrid Air, która dynamicznie wyświetlała aktualny poziom zanieczyszczenia powietrza, od 3 do 6, na obszarze, na którym znajdował się użytkownik. Oprócz promowanego Oczyszczacza Pure A9 reklamy pokazywały także aktualny poziom zanieczyszczenia.
Reklama w formacie In-Image Ads
Reklama rich mediowa Hybrid Air
Przeprowadzone dla marki Electrolux działania z wykorzystaniem Hybrid Air przyniosły bardzo wysoki wskaźnik CTR – znacznie wyższy niż w przypadku tradycyjnych działań display. Co ciekawe, jak wykazały wyniki kampanii, najwięcej emisji reklam, aż 25% zostało zrealizowanych w Katowicach, natomiast na drugim miejscu znalazł się Wrocław z ok 12%.
– Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych klientów i wyróżnić działania marki na tle konkurencji cały czas staramy się poszukiwać nowych niestandardowych formatów reklamowych. Z dużym entuzjazmem przyjęliśmy informację o wprowadzeniu technologii Hybrid Air, tym bardziej że byliśmy na etapie planowania kampanii oczyszczaczy powietrza dla jednego z naszych klientów. Technologia ta idealnie wpasowała się w potrzeby naszej kampanii, a reklama dotarła do osób z najbardziej zanieczyszczonych rejonów Polski, czyli osób, którym promowany produkt mógłby pomóc w poprawie jakości powietrza w ich domach – mówi przedstawiciel LiquidThread.
Hybrid Air i Weather to nie wszystkie nowości w portfolio spółki. Na początku 2021 roku Hybrid.ai wystartował z nową usługą Hybrid Allergy, która umożliwia targetowanie reklam na obszary, na których w powietrzu pojawiły się konkretne alergeny środowiskowe , np. zaczął się sezon pylenia. Dane, z których korzysta usługa, pozyskiwane są z Ośrodka Badania Alergenów Środowiskowych i weryfikowane przez lekarzy, a także aktualizowane codziennie rano. Podobnie jak w przypadku wspomnianych wyżej usług dane są w całości zintegrowane w ramach DSP Hybrid z danymi o lokalizacji użytkownika. Więcej na temat nowej usługi i oferowanych przez Hybrid.ai rozwiązań możecie dowiedzieć się ze strony hybrid.ai.
Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS