A A+ A++

Niektórzy z nas nadal myślą, że praca marynarza na kontenerowcu to całe godziny grania w karty z kumplami, ale rzeczywistość jest inna i właśnie dlatego marynarzom przydaje się odzież ochronna, która chroni przed zimnem. Mowa tu dokładnie o tym, że na kontenerowcu kontenery się kotwiczy za pomocą specjalnych śrub i co równie istotne co dzień trzeba te śruby sprawdzać, czyli sprawdzać to czy się nie luzują.

Najistotniejsze zagrożenia dla marynarza

Na sporym kontenerowcu kołysanie się to zazwyczaj nie problem, czyli w te pogodne dni marynarz ma jedynie sprawdzić to, czy śruby trzymające kontener trzymają dostatecznie mocno i na dokładkę sprawdzić kontenery chłodnie. Problem tkwi jedynie w tym, że czasami to sprawdzenie jest dość trudne, czyli wtedy gdy na oceanie kołysze danym statkiem, bo dokładnie wtedy pada też ten zimny deszcz a ubrania ochronne chronią przed zimnem tego deszczu, czyli nie przemakają, a poza nimi marynarz ma też na sobie kamizelkę ratunkową i kask. Tego typu gadżety przydają się wtedy gdy marynarz idzie po wilgotnym pokładzie tuż przy barierkach. Dokładnie wtedy może się poślizgnąć i wypaść za burtę. Z tej konkretnej przyczyny na mostku ktoś nieustannie zerka na burty statku, po to by w razie czego statek mógł się zatrzymać.

Prace konserwacyjne na kontenerowcu

Marynarze noszą też odzież ochronną i to tylko ze względu na to, że jest im ona potrzebną do konserwowania danej jednostki pływającej. Mowa tu dokładnie o tym, że skorodowane barierki i śruby trzeba wymieniać regularnie. Jednym słowem tego typu prace muszą trwać i to w każdej pogodnej godzinie, bo słona woda morska nieustannie wywołuje korozję stali. Niektórzy zapewne powiedzieliby, że wymiana elementów na te ze stali nierdzewnej pomaga, ale tak niestety nie jest, bo chlorek sodu z wody morskiej wywołuje nawet korozję w elementach ze stali nierdzewnej i właśnie dlatego praca na statku się praktycznie nie kończy. Chyba ze pogoda jest tragiczną, czyli trwa sztorm i na dokładkę jest zimno, pada i mocno wieje. wtedy sprawdza się jedynie mocowania kontenerów, ale w pogodne dni konserwowanie jednostki i inspekcje tych najważniejszych elementów statku trwają niemal nieustannie, bo praca na statku to ciężki kawałek chleba.

Różnego rodzaju odzież roboczą znajdziesz na stronie www.bhpnawigator.com.pl – sprawdź pełen asortyment.

Czy samo ubranie ochronne pomaga?

w niektórych przypadkach na statku trzeba wymieniać barierki właśnie wtedy gdy dość mocno wieje, bo tego typu prac nie można odłożyć na potem i to głównie ze względu na kluczowe znaczenie. Barierka nazywana też relingiem jest bardzo ważną na kontenerowcu, bo marynarze w strojach ochronnych przechodzą obok niej co dzień i dlatego z jej naprawą, czyli z wymianą śrub na te nie skorodowane nie można zawsze czekać na chwilę, w której statek dobije do portu, bo często jednostki oceaniczne pokonują wiele tysięcy mil morskich i są w rejsie przez kilka tygodni. W tego typu sytuacjach nie można zwlekać i zaraz po inspekcji trzeba naprawić te istotne elementy związane z bezpieczeństwem. Takie prace wykonują marynarze w strojach ochronnych i co równie istotne dodatkowo się zabezpieczają, po to by przypadkowo nie wypaść do chłodnego oceanu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Łowcy trolii”, czyli jak Rosjanie “piorą” informacje, by wywołać chaos na Zachodzie
Następny artykułDeblowy brąz Natalii Maciałek