Aston Martin ogłosił w czwartek rano, że ich kierowca Sebastian Vettel otrzymał pozytywny wynik testu Covid-19 i nie weźmie udziału w rundzie otwierającej sezon F1 2022.
Skłoniło to zespół do skorzystania z usług kierowcy rezerwowego Nico Hulkenberga, który w ten sposób niespodziewanie powrócił do F1 po ponad 18 miesiącach przerwy.
Hulkenberg po raz ostatni ścigał się w pełnym wymiarze godzin w 2019 roku w barwach Renault, a w sezonie 2020 został ściągnięty trzy razy przez Racing Point, poprzednika Astona Martina, po tym jak Sergio Perez i Lance Stroll nie mogli przystąpić do rywalizacji, również z powodu zakażenia Covid-19.
Hulkenberg ujawnił, że „został wyrwany z łóżka” wiadomością, że będzie się ścigał w ten weekend, zanim spakował bagaż i udał się w podróż do Bahrajnu.
– To oczywiście znowu ciekawa sytuacja – powiedział Hulkenberg. – Zamierzam podchodzić do tego okrążenie po okrążeniu, sesja po sesji. Nie siedziałem w bolidzie przez pięć czy sześć dni testowych i potrzebuję trochę okrążeń, aby zrzucić z siebie rdzę.
– Nie będziemy śpieszyli się z tematem ponownej aklimatyzacji – podkreślił. – Czeka nas wiele wyzwań. Dzisiaj zostanę przytłoczony ilością zebranych informacji. Dla mnie najważniejsze jest, aby dobrze poczuć się w bolidzie i stopniowo nabierać prędkość.
Ostatni występ Hulkenberga w F1 miał miejsce na Nurburgringu w 2020 roku, kiedy zastępował w Grand Prix Eifelu Lance’a Strolla.
Od tego czasu nie startował w żadnych wyścigach. Pracował trochę w symulatorze. Zaliczył w zeszłym roku testy IndyCar z McLarenem, ale nie zobowiązał się do udziału w amerykańskiej serii.
Wobec powyższego przyznaje, że nie ma dobrej kondycji w kontekście fizycznym.
– Fizycznie zdecydowanie nie jestem w formie – zgodził się 34-letni Niemiec. – Obawiam się, że moje ciało będzie miało ciężko. To najszybsze samochody na świecie. Owszem, już zaliczałem takie powroty, więc wiem, co mnie czeka.
– Zła wiadomość jest taka, że ten samochód jest zupełnie nowy. Kiedy ostatnio tak wróciłem, znałem ówczesną generację bolidów. Teraz zacząłem od białej kartki papieru. Muszę wyczuć auto i zrozumieć, jak prowadzić je na limicie. To nie jest łatwe zadanie – podsumował.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS