Hulajnogi elektryczne porzucone w różnych miejscach miast są ogromnym problemem. Niemieccy naukowcy postanowili poszukać rozwiązania. W tym celu proponują wykorzystać technologie oparte na autonomicznej jeździe. Dzięki temu niewielkie pojazdy mogłyby same dojeżdżać do konkretnych lokalizacji.
Hulajnogi elektryczne szybko przyjęły się w miastach, ale mają zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Z jednej strony jest to ciekawy pomysł na szybkie przemieszczanie się po zakorkowanych przez samochody metropoliach. Z drugiej część użytkowników porzuca je w różnych miejscach, co stanowi spory problem. Naukowcy z Niemiec postanowili zaradzić.
Problem hulajnóg elektrycznych pozostawianych w różnych miejscach sprawia, że ich parkowaniem w konkretnych lokalizacjach muszą zajmować się pracownicy firm wynajmujących takie pojazdy. Jest to uciążliwe. Niemieccy naukowcy od jakiegoś czasu pracują nad rozwiązaniem, które może znacząco ograniczyć ten problem. W tym celu proponowana jest technologia z zakresu autonomicznej jazdy.
Robin Strässer i David Meister z Uniwersytetu w Stuttgarcie jakiś czas temu chwalili się samobalansującą hulajnogą elektryczną, która ponadto umożliwia zdalne sterowanie. Projekt cały czas znajduje się na etapie rozwoju.
Takie pojazdy mają specjalne koła w postaci metalowych tarcz, które są w stanie (podczas obracania się) wytwarzać moment obrotowy. Dzięki temu hulajnoga nie przechyla się i może być utrzymana w pozycji pionowej. Niemieccy uczeni zdecydowali się wyposażyć własne prototypy w kolejne elementy.
Naukowcy zaimplementowali w pojeździe dodatkowe czujniki ultradźwiękowe. Pozwalają one hulajnodze na zatrzymywanie się w przypadku natrafienia na przeszkodę. Podobne rozwiązania stosują producenci aut, którzy pracują nad autonomiczną jazdą.
Takie czujniki są zsynchronizowane z komputerem i mogą wykrywać przeszkody znajdujące się na drodze z odległości 4 m. Uczonych za naszą zachodnią granicą czeka jeszcze jedno duże wyzwanie.
Do pełni szczęścia potrzeba jeszcze skrojonego do zastosowań odpowiedniego oprogramowania i jest to spore wyzwanie. Podobnie jest zresztą w przypadku samochodów z technologiami opartymi na jeździe autonomicznej.
Takie oprogramowanie będzie musiało zbierać dane z czujników oraz sterować jazdą hulajnóg. Ponadto potrzebna jest implementacj … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS