– Choć wiele firm w Polsce już korzysta z narzędzi technologicznych dla HR, nadal duża część z nich pozostaje w tyle. Może to być powiązane ze specyfiką danej branży, ale też z mylnym przekonaniem, że automatyzacja nie poprawi efektywności firmy – komentuje Łukasz Marciniak, dyrektor sprzedaży w firmie eRecruitment Solutions. Jak dodaje, w firmach żywe są też obawy, że wdrożenie jakiegoś narzędzia może skutkować redukcją puli etatów w działach HR.
Tymczasem w praktyce cyfrowe narzędzia po prostu oszczędzają HR-owcom czas i – zwłaszcza w większych firmach – pomagają unikać chaosu komunikacyjnego. Jeśli przedsiębiorstwo ma wdrożony tzw. system ticketowy, czyli oprogramowanie pozwalające na gromadzenie zapytań napływających od pracowników w jednym miejscu, unika sytuacji, w której kilku HR-owców zajmuje się tą samą sprawą.
Dobrze funkcjonujące cyfrowe systemy do zarządzania ludźmi oznaczają także mniej napływających od nich zapytań i większą szansę na lepszą komunikację z zespołami. Jeśli chodzi o komunikację z osobami z zewnątrz firmy, czyli najczęściej o kandydatów do pracy, dla HR-owców uciążliwe są zwłaszcza długotrwałe procesy rekrutacyjne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS