A A+ A++

Najnowszy raport Strategy Analytics wskazuje, że w drugim kwartale bieżącego roku rynek laptopów odnotował 27-procentowy wzrost w skali rok do roku, który oczywiście przypisuje się pandemii COVID-19 zmuszającej ludzi szczególnie w okresie lockdownu do większej niż zazwyczaj domowej izolacji. W minionych miesiącach wiele firm przerzuciło się na pracę zdalną, z kolei w szkołach prowadzono e-lekcje, w efekcie konsumenci decydowali się na zakup nowego sprzętu w tym komputerów przenośnych. Jeśli chodzi o najważniejszych graczy na rynku, to pozostaje on pod kontrolą dwójki gigantów w postaci Lenovo oraz HP. Ten pierwszy w drugim kwartale miał 25 procent udziałów (spadek względem Q2 2019 roku) z kolei drugi 24,8 procent udziałów (wzrost w porównaniu do analogicznego kwartału poprzedniego roku). Pozostałe wyszczególnione marki Dell, Apple i Acer zajęły trzecie, czwarte i piąte miejsce pod względem globalnych dostaw notebooków, z udziałem w rynku wynoszącym odpowiednio 15,6 procent, 8,5 procent, a także 6,7 procent.

Najnowszy raport Strategy Analytics wskazuje, że w drugim kwartale bieżącego roku rynek laptopów odnotował 27-procentowy wzrost w skali rok do roku, który oczywiście przypisuje się pandemii COVID-19 zmuszającej ludzi szczególnie w okresie lockdownu do większej niż zazwyczaj domowej izolacji.

Jeśli chodzi o konkretne dane, Lenovo sprzedało 13,6 mln notebooków (wzrost 17 procent), HP 13,4 mln (wzrost 42 procent), Dell 8,4 mln (wzrost 21 procent) a Apple 4,6 mln (wzrost 21 procent). Raport ujawnia duży popyt ze strony konsumentów, którzy najczęściej kupowali urządzenia do pracy, nauki i grania w gry. Chromebooki również cieszyły się dużym popytem, ​​głównie ze strony szkół i konsumentów, na wsparcie działań e-learningowych. Czas pokaże, czy popyt wywołany pandemią utrzyma się, czy zwolni w nadchodzących kwartałach. Grupa Lenovo odnotowała 7-procentowy wzrost generując w I kwartale roku finansowego 13,3 miliardy dolarów przychodów. Dochód przed opodatkowaniem zwiększył się o 38 procent do 332 milionów dolarów, a dochód netto o 31 procent wynosząc 213 mln dolarów.

Natomiast przychody HP spadły w drugim kwartale 2020 roku o 11,2 procent do 12,5 mld dolarów z kolei zysk netto wyniósł 764 mln dolarów (spadek o 2,3 procent). Warto przypomnieć, że niedawno Toshiba, czyli legendarny producent notebooków pozbył się ostatnich udziałów w segmencie komputerów obejmujących tworzenie również przenośne wersje. W efekcie marka Dynabook w całości pozostaje pod kontrolą Sharpa. Toshiba w 1985 roku wprowadziła na rynek laptopa T1100 rozpoczynając zarazem swoją wielką przygodę z PC. W ubiegłym roku Toshiba zanotowała 3,693 tryliarda JPY przychodów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPuchar Polski. Przed nami piłkarska środa
Następny artykułPolicja Giżycko: Kierująca toyotą zderzyła się czołowo z prawidłowo jadącym vw passatem