Od 7 listopada hotele i pozostałe obiekty noclegowe mogą przyjmować wyłącznie gości w podróży służbowej. Obawa przed lockdownem powstrzymuje turystów przed rezerwacjami noclegów na przyszłość. W tej sytuacji hotele próbują ratować się na różne sposoby.
Polska i świat zmagają się obecnie z drugą falą pandemii, rządy wprowadzają więc różne obostrzenia mające na celu zmniejszenie liczby zakażeń. Jedną z decyzji polskiego rządu było zamknięcie od 7 listopada hoteli dla turystów.
Stało się tak, mimo że po pierwszej fali pandemii w hotelach wprowadzono szereg środków bezpieczeństwa mających chronić gości przed zakażeniem, takich jak: szkolenie pracowników z zasad zachowania czystości i higieny, mierzenie temperatury, minimalizacja kontaktu bezpośredniego obsługi z gośćmi, check-in i check-out online, płatności przelewem lub kartą, ograniczona liczba osób w recepcji i odstępy między nimi, odkażanie lady recepcyjnej, podajniki z płynem do dezynfekcji dłoni przy wejściach do hoteli i w częściach wspólnych, obowiązek zasłaniania ust i nosa przez gości i pracowników, usunięcie z pokoi przedmiotów wielokrotnego użytku, jak gazety czy suszarki do włosów, dezynfekcja klamek oraz często dotykanych powierzchni, dezynfekcja pokoi i części wspólnych rozpylaczem elektrostatycznym lub przez ozonowanie, sprzątanie pokoi tylko na życzenie gości.
O szczegółach stosowanych środków bezpieczeństwa gdyńskie hotele informują na swoich stronach internetowych.
Przepis, który pozostanie w mocy przynajmniej do 29 listopada, spowodował, że hotele świecą pustkami, a goście nie robią rezerwacji na przyszłość z obawy przed wydłużeniem obostrzeń. Pogłębiło to bardzo trudną sytuację branży, która już w październiku była zła, po tym, jak w całym kraju wprowadzono żółtą strefę.
– Obłożenie hotelu jest niewielkie, mamy tylko pojedyncze rezerwacje. Nie odczuwamy jeszcze większego zainteresowania Świętami ani Sylwestrem. Być może coś się zmieni pod koniec miesiąca, o ile sytuacja się unormuje i rząd pozwoli nam normalnie pracować i dbać o bezpieczny wypoczynek naszych gości. Już w trakcie pierwszego lockdownu przygotowaliśmy procedury bezpieczeństwa i regulamin sanitarny, opisane na naszej stronie www, do których cały czas się stosujemy oczywiście zgodnie z aktualnymi wymogami. Te osoby, które do nas przyjeżdżają, bardzo to doceniają, a często wręcz są pozytywnie zaskoczone podejściem naszego personelu. Obecna sytuacja spowodowała też zmianę nawyków rezerwacyjnych, mało kto dokonuje rezerwacji z wyprzedzeniem, mimo tego że wprowadziliśmy opcje zwrotne – mówi Marta Dworak, PR & Marketing Manager w Hotelu Quadrille Relais & Châteaux.
Sposoby na przetrwanie
Gdyńskie hotele próbują różnych sposobów, by przetrwać czas pandemii. Są to głównie oferty pracy zdalnej w hotelach dla osób podróżujących służbowo. Niektóre miejsca proponują także kulinaria na wynos z hotelowych restauracji.
– Zapraszamy wszystkich udających się w podróż służbową do zatrzymania się w gdyńskich hotelach, położonych niejednokrotnie z widokiem na morze, las lub piękny park. A po pracy do skorzystania z hotelowej oferty kulinarnej i wyjścia na spacer po plaży czy zalesionych wzgórzach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, by oczyścić umysł i zregenerować siły – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Jednym z hoteli, które przygotowały ofertę pracy zdalnej oraz kulinariów na wynos, jest położony w parkowo-pałacowym kompleksie z XVIII wieku Quadrille Relais & Châteaux w Gdyni Orłowie.
Jeszcze przed decyzją rządu o zamknięciu bazy noclegowej dla turystyki wprowadził on ofertę Home Office w Quadrille dla wszystkich poszukujących ciszy i komfortu w celach zawodowych. Oferta wciąż jest aktualna, gdyż była skalkulowana na tę porę roku i klienta biznesowego i teraz sprawdza się właśnie w przypadku gości podróżujących służbowo.
Hotel Quadrille to nie tylko noclegi, ale i restauracja Biały Królik. Gastronomia w Polsce stanęła przed problemem braku klientów jeszcze wcześniej niż hotele, bo już od 24 października – w grę wchodzi jedynie sprzedaż kulinariów na wynos i z dowozem. Z tej możliwości korzysta również restauracja hotelowa, która przygotowała ofertę Biały Królik at Home. We wskazane miejsce może zamówić nie tylko degustacyjną kolację, ale również nakrycia, obsługę oraz jednego z szefów kuchni – Marcina Popielarza lub Rafała Koziorzemskiego, który zadba o całą kolację i opowie o gastronomii.
Inne pomysły na przetrwanie pandemii rodem z Quadrille to wypiek i sprzedaż chlebów, zestawy prezentowe z przetworami roślinnymi szefa Marcina Popielarza (lada dzień rusza sklep internetowy na Facebooku), oferta dań świątecznych na wynos, która wystartuje w grudniu oraz promocja voucherów do spa – zakupione w listopadzie, będą miały wydłużony okres ważności do 12 miesięcy.
Specjalną ofertę Biznes w podróży przygotował też Hotel Nadmorski położony tuż przy plaży i bulwarze Nadmorskim.
– Oferta skierowana jest do osób podróżujących służbowo oraz ludzi pracujących zdalnie, potrzebujących zmiany otoczenia i zdystansowania się od codzienności. Oferujemy komfortowe miejsce do pracy w przepięknej, nadmorskiej lokalizacji. Zapewniamy wygodny i bezpieczny pobyt z takimi benefitami, jak WI-FI na terenie całego hotelu, parking w monitorowanym garażu podziemnym, energetyczne śniadania wzbogacone o produkty regionalne i własne wyroby oraz wyśmienite, pełnowartościowe kolacje. W ramach odprężenia i relaksu, po całym dniu pracy zapraszamy na masaż karku ANTI STRESS lub do korzystania z sauny i siłowni. Dodatkowo dajemy naszym gościom możliwość bezpłatnego wypożyczenia rowerów lub kijków do nordic walking, by mogli aktywnie odkrywać fantastyczne otoczenie hotelu. Wieczorami zapraszamy do kameralnego Lobby Bar i skorzystania z 20% zniżki – opowiada Katarzyna Smierzchalska, specjalista ds web marketingu Hotelu Nadmorskiego.
Hotel Nadmorski ma również ofertę cateringu świątecznego oraz okolicznościowego na imprezy rodzinne lub firmowe, a także cały wachlarz innych propozycji pobytowych. Chce również po raz pierwszy uczestniczyć w Black Week 27-29.11.2020 i zaproponować atrakcyjną zniżkę na wszystkie oferty specjalne.
Z aktualną ofertą gdyńskich hoteli można zapoznać się, odwiedzając ich strony internetowe. Do hoteli zrzeszonych w Gdyńskiej Radzie Turystycznej trafimy poprzez stronę rady.
Bezpieczne rezerwacje
W hotelach drastycznie zmalała liczba rezerwacji, ponieważ turyści obawiają się, że lockdown bazy hotelowej będzie przedłużony, lub że oni sami nie będą mogli z rezerwacji skorzystać ze względu na kwarantannę lub izolację.
Trzeba wiedzieć więc, że przepisy prawne w takich wypadkach gwarantują klientom firm turystycznych zwrot zaliczki lub rozliczenie jej w formie vouchera.
Aby przekonać o tym klientów, właściciele polskich obiektów noclegowych wymyślili akcję informacyjno-promocyjną „Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19”, która ma rozwiać obawy turystów i zachęcić do rezerwacji. Dzięki niej goście będą wiedzieli, że mogą to czynić bez obaw, bo prawo zobowiązuje kwaterodawców do zwrotu lub wymiany wpłaconych pieniędzy na voucher, jeśli rezerwacja z przyczyn związanych z pandemią nie zostanie zrealizowana.
Tak powstał serwis internetowy bezpiecznerezerwacje.pl, gdzie opisane są zasady rezerwacji i ewentualnych zwrotów wpłaconych pieniędzy, jeśli rezerwacja z jakiegokolwiek powodu związanego z koronawirusem nie dojdzie do skutku.
Do bazy hotelowej na stronie dołączają hotele z całego kraju, również z Gdyni. Wśród obiektów z naszego miasta znalazł się tu na razie Pensjonat Willa Bryza z Redłowa.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS