A A+ A++

Wyścig w Austrii po raz kolejny okazał się ekscytującym widowiskiem, ale częściowo został popsuty przez decyzje sędziowskie w kwestii przestrzegania limitów toru. Łącznie podczas półtoragodzinnych zawodów FIA odnotowała 43 naruszenia zasad, a do tego doszło zapewne drugie tyle podczas sobotniego sprintu i piątkowej czasówki, w której Sergio Perez wziął udział w Q3 mimo iż jego najlepszy czas z Q2 został po fakcie skreślony. Meksykanin przy olbrzymich kontrowersjach stracił więc swoją pozycję startową i musiał przystępować do wyścigu z 13. pola.

Max Verstappen kwestie limitów toru na Red Bull Ring określił mianem “żartu”.

“Nie sądzę, że tak powinno to wyglądać. Przekraczasz linię o 1 mm i od razu dostajesz karę. Dajcie tam po prostu ścianę lub przywrócić żwir na poboczu. Dla sportu nie wygląda to dobrze.”

Szef Holendra, Christian Horner uważa, że kwestie związane z przestrzeganiem limitów toru mogą tylko pogorszyć się już za tydzień we Francji.

Tor w Le Castellet nie zyskał popularności ani wśród kibiców, ani tym bardziej wśród kierowców głównie za sprawą faktu, że jego pobocza są w pełni wyasfaltowane. Obiekt ten postrzegany jest za to jako bardzo nowoczesny, posiada sztuczne nawodnienie nawierzchni i uważany jest jako dobre miejsce do przeprowadzania wszelkiej maści testów.

Zdaniem Hornera jego układ będzie jednak znacznie bardziej zachęcał kierowców do ścinania zakrętów niż maiło to miejsce na Red Bull Ringu, gdyż opuszczenie toru oznaczać będzie potencjalnie duże korzyści czasowe.

“Myślę, że problemem jest to iż charakterystyka tego toru zachęca kierowców do przekraczania jego granic” mówił szef Red Bulla. “Wielu kierowców dopuszcza się takiego naruszenia podczas weekendu.”

“Nie obawiam się o to zbyt mocno tutaj [Red Bull Ring]. Uważam, że Paul Ricard będzie znacznie większym problemem, gdyż tam będzie można zyskać więcej czasu. Mamy tam hektary asfaltu na poboczu, który zachęca do skracania sobie drogi.”

Mick Schumacher również podziela opinię Christiana Hornera w tej sprawie: “Musimy to przedyskutować. Musimy sprawdzić czy możemy coś poprawić, gdyż podczas kolejnego wyścigu na Paul Ricard będzie to duży problem.”

“Głupio trochę wygląda karanie 5 sekundami kierowcy, który opuścił tor o 1 cm, a w większości przypadków wyjeżdżając poza tor tracisz tylko czas, co stawia nas w jeszcze gorszym świetle.”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolacy planują wakacje. Kobiety oszczędniejsze i ostrożniejsze od mężczyzn
Następny artykułOcalić łęczyckie górnictwo od zapomnienia