A A+ A++

Chociaż wywoływanie alarmu w Milton Keynes byłoby przesadą, u mistrzów świata musiała zapalić się czerwona lampka. Rywale w ostatnim czasie wyraźnie się zbliżyli i są w stanie nie tylko podgryzać Red Bulla, ale i wygrywać wyścigi.

James Allison, dyrektor techniczny Mercedesa, zasugerował nawet, że ostatnie poprawki przygotowane do RB20 zamiast przyspieszyć, spowolniły go.

– Wygląda na to, że ich upgrade to downgrade – mówił Allison. – Trzymajmy kciuki, żeby naprawdę stracili grunt pod nogami.

– Gdy dzieje się coś takiego i poprawki nie działają, życie jest trudniejsze, ponieważ nie ufasz już swoim narzędziom. Musisz się cofnąć i tracisz mnóstwo czasu.

Czytaj również:

Jednak Red Bull odpowiedział w możliwie najlepszy sposób. Max Verstappen wygrał Grand Prix Kanady, w zaciętej walce pokonując McLareny i Mercedesy. Horner nie mógł sobie odmówić żartu z lekką nutką triumfalizmu.

– Nawet nasz downgrade dał radę ich poprawkom – stwierdził szef RBR. – Zwycięstwo w takim wyścigu jest bardzo satysfakcjonujące.

Bolączką Red Bulla jest zachowanie samochodu na krawężnikach. Stąd porażka w Monako i obawy przed Kanadą. Horner z ulgą oczekuje teraz na tory, gdzie główną rolę odegra aerodynamiczna wydajność.

– Kilka ostatnich wyścigów było dla nas bardziej skomplikowanych, ale i tak wygraliśmy dwa z trzech. W Imoli mieliśmy pole position, tutaj wyrównaliśmy czas zwycięzcy kwalifikacji i to pomimo zgłaszanego przez kierowców deficytu w samochodzie. Bardzo mocno się więc koncentrujemy, sprawdzając, co możemy poprawić.

Czytaj również:

– Wiemy, że w dalszej części roku pojawią się tory, jak Singapur, gdzie wysokość samochodu może być problemem. Jednak spodziewamy się, że Ferrari, McLaren i Mercedes, który teraz dołączył, będą konkurencyjni na każdym torze. Myślę więc, że pomimo zwycięstwa w sześciu z dziewięciu grand prix, za każdym razem musimy być w najwyższej formie.

Komentując jeszcze występ Mercedesa na Circuit Gilles Villeneuve, Horner dodał: – Mercedes zawsze dobrze radził sobie na takich torach, a tu nie ma też praktycznie żadnego bardzo szybkiego zakrętu.

– Zmiana nawierzchni pewnie im sprzyjała. Przekonamy się podczas najbliższych trzech wyścigów czy to prawdziwa forma czy jednorazowy przypadek.

Czytaj również:

Polecane video:

Oglądaj: Podsumowanie GP Kanady 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWakacje z wyścigami górskimi
Następny artykułWczesne wykrycie zmiany może uratować życie. Po co więc zwlekać? Badania w różnych dzielnicach