Honda połączyła siły z Repsolem w MotoGP w 1995 roku, tworząc jeden z najbardziej rozpoznawalnych związków zespół – sponsor w sporcie motorowym. Maszyny japońskiego producenta przez lata zdobiły charakterystyczny kolor pomarańczowy i logo hiszpańskiego koncernu.
Pierwszą oznaką nadchodzącego rozstania było tegoroczne malowanie. Repsol jest znacznie mniejszy i nie zajmuje już centralnego miejsca na osłonach silnika. Cały motocykl pomalowany jest w większości w kolory Honda Racing Corporation.
Na początku września przedstawiciele Repsola oficjalnie zapowiedzieli rozstanie z Hondą. Przyczynkiem decyzji była utrata Marca Marqueza. Hiszpan po jedenastu wspólnych sezonach postanowił przesiąść się na Ducati.
Motorsport.com dowiedział się, że Honda porozumiała się już z Castrolem. Logotypy brytyjskiej firmy zagoszczą na RC213V na początku przyszłego sezonu. Nazwa marki nie pojawi się jednak – przynajmniej na razie – w nazwie zespołu.
Castrol jest już obecny w MotoGP. Sponsoruje bowiem LCR, satelicką ekipę Hondy i obecny jest na maszynie Johanna Zarco.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS