A A+ A++

Pokazana w 2016 roku Honda X-Adv z dwucylindrowym silnikiem 750 cm3 była sporym zaskoczeniem. Nie tyle z powodu formy, bo tej każdy się spodziewał. Chodziło o cenę, którą producent wywindował niemal do granic absurdu. Za bojowo wystylizowany skuter trzeba było wówczas zapłacić około 50 tys. zł – znacznie więcej niż za napędzany tym samym silnikiem model NC 750 X.

Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Nic dziwnego, że sprzedaż X-Adv 750 można było uznać za symboliczną, a większość spotykanych na drogach modeli było testówkami od dealerów. A szkoda, bo X-Adv jest bardzo fajnym jednośladem, całkiem nieźle radzącym sobie w lekkim terenie. Honda stwierdziła najwyraźniej, że szkoda marnować potencjał tego pojazdu i na tegoroczną EICMĘ przygotowała jego mniejszą wersję – X-Adv 350.

Honda X-Adv 350 2022Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Do napędu tego skutera wykorzystano singla o pojemności 330 cm3. Honda chwali się tutaj technologią Smart Power+ (eSP+), dzięki któremu moc tej jednostki ma osiągać nieco ponad 29 KM przy 7500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy to 31,5 Nm przy 5250 obr/min.

Honda X-Adv 350 2022Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Model X-Adv 350 wyposażono w znany z innych modeli system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). Wykrywa on różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można wyłączyć.

{% image id= align=left x=370 y=0 %} {% image id= align=left x=370 y=0 %}

Producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 3,4 l/100km, co przy niemal 12-litrowym zbiorniku powinno zapewnić zasięg na poziomie 340 km. Jak będzie w praktyce sprawdzimy podczas testów.

Honda X-Adv 350 2022Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Ramę wykonano ze stalowych rur, co, zdaniem producenta zapewnia wysoką sztywność i niską masę. Oszczędności na kilogramach widać – mimo masywniejszego wyglądu X-Adv 350 waży 186 kg – niemal tyle samo co Forza 350. Rozstaw osi wynosi 1520 mm – 10 mm więcej niż w Forzie 350.

Honda X-Adv 350 2022Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Widelec upside-down o średnicy goleni 37 mm ma zaledwie 125 mm skoku, co obnaża rzeczywiste przeznaczenie tego skutera – miasto. Na lekkim szutrze poradzi on sobie zapewne bez problemu, jak większość jednośladów, jednak o szybkim pokonywaniu muld trzeba zapomnieć. Z tyłu pracują amortyzatory o 130 mm skoku. Jednoślad porusza się na bezdętkowych oponach z “adwenczerowym” bieżnikiem – 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu.

Honda X-Adv 350 2022Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Za hamowanie odpowiadają dwie tarcze – jedna 256-mm z przodu i jedna 240-mm z tyłu. Hamulce współpracują z systemem ABS oraz układem uruchamiającym tylne kierunkowskazy w razie awaryjnego hamowania. Cena jak dotąd nie została ustalona.

Honda X-Adv 350 2022Honda
Honda X-Adv 350 2022Honda

Przeczytaj także: Honda X-Adv – nowy wymiar przygody

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMeksyk w Age of Empires 3: Definitive Edition; twórcy prezentują nowe DLC
Następny artykułPoseł Bukowiec krytycznie o walce rządu z Covid: „Mamy politykę przeczekania IV fali”