Honda wróciła do Formuły 1 przed rozpoczęciem sezonu 2015. Nawiązano współpracę z McLarenem, jednak obie strony nie wspominają jej najlepiej. Słabe i zawodne silniki z Japonii nie pozwoliły na walkę w czołówce. Swoje dołożył również Fernando Alonso, nazywając jednostkę Hondy mianem „silnika z GP2”.
Związek zakończono po sezonie 2017. Hondą zainteresował się jednak obóz Red Bulla. Najpierw – niejako na próbę – Japończycy wyposażyli juniorską ekipę – Toro Rosso (teraz AlphaTauri). Dwanaście miesięcy później silniki z Sakury trafiły również do samochodów Red Bull Racing.
Ryzyko opłaciło się i dzięki wytężonej pracy obu partnerów w ostatnim roku przed rewolucją techniczną, Red Bull Racing wraz z Hondą rzucili wyzwanie Mercedesowi. Choć nie udało się zdobyć lauru wśród konstruktorów, Max Verstappen wygrał klasyfikację indywidualną.
– Tytuł Maxa jest dla nas wielkim osiągnięciem – powiedział Tanabe. – Jesteśmy w sporcie od 2015 roku. Przeszliśmy przez trudny okres, stopniowo się poprawiając. W zeszłym roku byliśmy daleko w tyle za Mercedesem. Cieszę się, że w tym zaliczyliśmy taki progres. Walczyliśmy o mistrzostwo zarówno wśród kierowców, jak i konstruktorów.
– Niestety, nie udało się wygrać wśród konstruktorów, ale uważam, że zaszliśmy tak daleko, ponieważ wierzyliśmy w naszą technologię i byliśmy zdeterminowani, by zrobić to, co konieczne, aby zwyciężyć. Pracowaliśmy bez wytchnienia, chcąc rozwijać naszą technologię. Mieliśmy wsparcie naszej grupy operacyjnej, personelu wyjazdowego i ich rodzin.
– Rozmawiałem z chłopakami z Sakury i uważam, że tytuł Maxa jest synonimem ich sukcesu.
Mimo że sezon 2021 dał Hondzie długo wyczekiwany sukces, japońska marka wycofuje się z Formuły 1, co zapowiedziano ponad rok temu. Pytany czemu dopiero na koniec przygody udało się przygotować tak konkurencyjny silnik, Tanabe powiedział:
– Pracowaliśmy z McLarenem od 2015 roku i mieliśmy wiele problemów. Gdy w 2018 roku nawiązaliśmy współpracę z Toro Rosso, zrobiliśmy to z otwartym umysłem. Doprowadziło to do kontraktu z Red Bull Racing, który jest bardzo wymagający. Myślę, że wzajemnie się zrozumieliśmy – również z kierowcami – w kwestii tego, co trzeba zrobić, aby wygrywać. Sądzę, że to dla nas wspaniały moment – podsumował Toyoharu Tanabe.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS