A A+ A++

W salonie Intermot w niemieckiej Kolonii Honda zaprezentowała nowy motocykl – CB750 Hornet. To powrót “Szerszenia” do oferty japońskiej marki.

Szybki i zwrotny Hornet ma gwarantować radość z jazdy w różnych warunkach.  Motocykl cechuje się najlepszym w klasie stosunkiem mocy do masy, który połączono ze znanymi od dawna atrybutami motocykli Hondy – doskonałym wyważeniem, stabilnością i łatwością prowadzenia.

Honda Hornet z nowym dwucylindrowym silnikiem V

Opracowany od podstaw, lekki i kompaktowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. “Szerszeń” nadal pokazuje żądło – maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) osiąga przy 9500 obr./min. W połączeniu z wysokim momentem obrotowym, dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika (maks. 75 Nm przy 7250 obr/min), zapewnia to walory użytkowe przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, pozwalając na energiczne przyspieszenie w różnych scenariuszach drogowych.

Wał korbowy silnika ma wykorbienia przesunięte o 270°, a odstępy między momentami zapłonu są nierównomierne, co – w połączeniu ze specjalnie dopracowanym układem wydechowym – powoduje pulsacyjny odgłos, charakterystyczny dla dwucylindrowej “fałki”. Chronione patentem kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start. 

Oba cylindry są pokryte powłoką Nikasil – niklu i węglika krzemu – stosowaną już w CBR1000RR-R Fireblade. Przemyślane rozplanowanie oraz 8-zaworowy układ rozrządu głowicy Unicam pozwoliły na zmieszczenie całości w ultrakompaktowej jednostce napędowej. 

Nowy silnik w nowej ramie

Nowy silnik mieści się w opracowanej od podstaw, lekkiej, stalowej, dwubelkowej ramie, ważącej zaledwie 16,6 kg. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP) zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Większą przyjemność z jazdy uzyskamy również dzięki tylnemu amortyzatorowi z re … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMPK testuje kolejny autobus wodorowy
Następny artykułReparacje? Nerwowa reakcja niemieckiej prasy