homeStarter rozpoczął się jesienią ubiegłego roku. Wtedy to rekrutację do programu pozytywnie przeszła grupa uczniów szczecińskich szkół średnich, która przez kolejne miesiące uczyła się podstaw programowania, testowania, marketingu i mediów społecznościowych. Ich trenerami byli pracownicy home.pl, dla których było to zupełnie nowe doświadczenie.
– Miałem przed sobą grupę ludzi, która po prostu chłonęła wiedzę i jej oczekiwała – wspomina Maciej Ładanek, trener na kierunku testowanie i inżynier oprogramowania w dziale rozwoju aplikacji home.pl. – Uczucie było niesamowite także z tego względu, że nie była to nauka tylko dla nich, ale także dla mnie.
Trenerzy podołali zadaniu i przez kolejne tygodnie przekazywali swoją wiedzę uczniom, łącząc teorię z praktyką. Mimo że zajęcia odbywały się popołudniami, a więc po standardowych, szkolnych lekcjach i codziennej pracy trenerów, energia nie opuszczała ani nauczycieli, ani home’owych studentów.
– Czy miałam czas na te zajęcia? To trochę tak, jakby zapytać, czy miałam czas na odpoczywanie, bo tak właśnie traktowałam te zajęcia. Były bardzo ciekawe – mówi Michalina, jedna z homeStarterowych uczennic. – Do tego trenerzy byli niezwykle otwarci, zwracaliśmy się do siebie na “ty” a nie per “pan”, “pani” jak w szkole.
– W szkole jest tylko “tablica – przepisz”, “tablica – przepisz”, a tutaj mogliśmy integrować się z całą grupą i z trenerami, którzy byli megasympatyczni i bardzo pomocni – dodaje Michał, uczeń kierunku marketing i social media.
Uczestnicy w programie zajęć mieli także cykl warsztatów z rozwoju kompetencji miękkich. Poznawali tajniki dobrej komunikacji, dawania feedbacku i rodzaje osobowości. Tę część prowadziły specjalistki pracujące na co dzień w dziale HR home.pl.
– Czasy kiedy programiści byli osobami zamkniętymi w pokojach bez okien i tylko pracowały, minęły. Dzisiejsze sposoby prowadzenia projektów polegają na tym, że programiści muszą się świetnie komunikować, żeby dowozić rzeczy, na które umówili się z biznesem – mówi Anna Miśko, dyrektor działu HR w home.pl. – Z punktu widzenia pracodawcy to są bardzo ważne kompetencje – mix tych twardych i miękkich umiejętności.
Docenili to także sami uczniowie.
– Te zajęcia pozwoliły mi zobaczyć, jakim ja sam jestem typem osobowości – mówi Maksym, uczestnik programu. – Zadziwiło mnie to, jak w codziennych sytuacjach te typy osobowości, o których rozmawialiśmy z trenerkami, wychodzą ze mnie.
Program ukończyli wszyscy uczniowie, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w nim już na etapie rekrutacji.
– Widzimy, jak nasi podopieczni się przez tych kilka miesięcy rozwinęli – podsumowuje Joanna Buczek, trenerka kierunku marketing i media społecznościowe oraz specjalistka ds. marketingu w homecloud.pl. – Bardzo cieszyło nas to, że w zajęciach uczestniczyli wszyscy, regularnie, od samego początku. Sama im trochę zazdroszczę, że nie miałam w liceum takich możliwości, jakie oni mają dzisiaj.
Program dał organizatorom poczucie sensu i dobrze wykonanej pracy. Tym bardziej, że za projektem homeStarter stoi misja home.pl – firmy, która chce dzielić się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami swoich pracowników.
– Uważam, że każda firma, w myśl społecznej odpowiedzialności biznesu, powinna dzielić się swoimi umiejętnościami – podsumowuje Anna Miśko. – Nawet nie dlatego, żeby sama z tego skorzystała, ale po to, żeby świat wokół nas stawał się po prostu nieco lepszy.
homeStarter to program realizowany przez home.pl, który miał na celu wyposażenie zainteresowanych uczniów klas maturalnych i przedmaturalnych szczecińskich szkół średnich w podstawową wiedzę na temat programowania, testowania lub marketingu online. Istotnym elementem programu były także warsztaty z kompetencji miękkich.
Zajęcia odbywały się od października 2019 do maja 2020. Początkowo w siedzibie home.pl, a następnie online. Absolwentami zostało 36 uczniów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS