Najnowsze badania wskazują, że osobom pracującym z domu brak odpowiedniego sprzętu, zachowania granicy pomiędzy życiem zawodowym a osobistym, a także relacji społecznych ze współpracownikami.
Jak informuje portal Pulshr.pl, Antal oraz Cushman & Wakefield przedstawiły wyniki badania „Elastyczność specjalistów i menedżerów w dobie zmiany”. Okazało się, że pomimo wielu plusów home office, pracownikom brakuje relacji społecznych. Odczuwają również brak równowagi między życiem prywatnym a zawodowym – przy tym samym stole jedzą, pracują, spędzają czas wolny z rodziną.
42 proc. respondentów deklaruje, że na pracę poświęca więcej czasu niż zwykle. Narzekają także na brak wyspecjalizowanego sprzętu (skaner, drukarka, duży ekran), szybkiego internetu czy wyposażonych profesjonalnie pomieszczeń. Kiedy w warunkach kontrolowanego eksperymentu przeniesiono część pracowników na home office, to niektórzy deklarowali wysoki poziom dyskomfortu psychicznego związanego z wykonywaniem pracy w samotności.
Okazało się także, że home office wpływa negatywnie na… możliwość awansu. Ci, których szef „nie widzi” na co dzień w biurze, mieli mniejszą szansę awansu niż ci, którzy – choć pracowali gorzej – byli pod ręką szefa.
Fotografia: StartupStockPhotos (CC0)
Źródło: NowyObywatel.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS