A A+ A++

Po siedmiu sezonach z Toyota Gazoo Racing, trzema zwycięstwami w Dakarze (2019, 2022 i 2023) i dwoma w W2RC, Nasser-Al Attiyah zmienił zespół na Prodrive, gdzie będzie ścigać się za kierownicą Huntera w barwach Nasser Racing. Chcąc wypełnić lukę po Katarczyku, Toyota Gazoo Racing postawiła na młodzież, podpisując kontrakty z aż trzema kierowcami. Lucas Moraes i Seth Quintero, startujący w barwach Red Bulla, są dwiema nowymi twarzami oficjalnego zespołu TGR. Kierowca TGR South Africa, Saood Variawa, wesprze ich w mistrzostwach.

32-letni Moraes, który zajął trzecie miejsce w Dakarze 2023, jest pierwszym brazylijskim kierowcą w fabrycznej stajni cross country. Seth Quintero z kolei ma zaledwie 21 lat. Po trzech sezonach nauki w kategorii obecnie znanej jako Challenger, jeden z czołowych zawodników sezonu 2023 awansował do grupy Ultimate, mając na koncie aż 20 zwycięstw etapowych w Dakarze. Saood Variawa zadebiutuje w sezonie W2RC w nadchodzącym roku, kontynuując rodzinne tradycje w tej dyscyplinie.

Obrońca tytułu, Al-Attiyah, zmierzy się z aż dziewięcioma załogami Hiluxów Evo T1+. Ponownie stanie do walki z drugim zawodnikiem minionej kampanii, Yazeedem Al Rajhim. Saudyjczyk nadal ściga się w stajni Overdrive Racing razem z Juanem-Cruzem Yacopinim oraz Denisem Krotovem. Podobnie jak w ostatniej rundzie w 2023 roku, będą oni wspierani przez dwóch nowych rekrutów Jean-Marca Fortina: Guerlaina Chicherita, który przeszedł z Prodrive, oraz Guillaume’a de Meviusa.

Toyota wybrała Yazeeda Al Rajhiego, Setha Quintero i Lucasa Moraesa do obrony swojego mistrzostwa świata w klasyfikacji producentów. Z kolei w Prodrive, Al Attiyah będzie wspierany przez brazylijskich braci Marcosa i Cristiana Baumgartów, którzy zadebiutowali w Hunterach w 2023 roku, wystawianych przez ich formację X Rally.

Czytaj również:

Do walki włączą się też kolejne dwie marki. X-Raid wystawi dwa Mini JCW Rally Plus i postawią na połączenie młodości i doświadczenia. Krzysztof Hołowczyc jeżdżący z Łukaszem Kurzeją będzie współpracował z Pau Navarro. Audi Sport po raz pierwszy przystępuje do rywalizacji producentów w W2RC z Mattiasem Ekstromem, Stephane’em Peterhanselem i Carlosem Sainzem. Trzy samochody RS-Q eTron staną na starcie nadchodzącego Dakaru, a marka zastrzega, że wystawi co najmniej jeden pojazd przez resztę mistrzostw.

Podobnie jak w głównej lidze, rywalizacja w kategorii Challenger będzie zacięta między weteranami a nowicjuszami. Drugi w W2RC 2023 Mitch Guthrie przygotowuje się do swojego trzeciego sezonu w kategorii za kierownicą MCE-5, nadal pod egidą Red Bull Off-Road Junior Team USA by BFG. Austin Jones (Can-Am Factory), trzeci w tegorocznych mistrzostwach, ponownie z pewnością będzie groźny. Numer 2 i 3 w kategorii marzą o zostaniu numerem 1 po przejściu Quintero do samochodowej stawki. Dwukrotny litewski mistrz SSV Rokas Baciuska będzie kolegą zespołowym Jonesa w formacji Can-Am Factory. Na liście zgłoszeń jest też klan Goczałów, Marek, Michał oraz Eryk. Zasiadać będą w pojazdach Taurus T3 Max Energylandii.

Gdy Baciuska, Navarro i Goczałowie awansowali w drabinie W2RC, kategoria SSV rozpoczyna 2024 rok z czystą kartą. To świetne wieści dla nowego pokolenia, które chce pokazać się w tej klasie. Zapowiedzieli się m.in. Joao Ferreira, Claude Fournier, Rebecca Busi czy Eduardo Pons Sune.

Czytaj również:

Po odwiedzeniu podium W2RC przez Ricky’ego Brabeca (drugie miejsce w 2022 roku) i Adriena Van Beverena (trzecie miejsce w 2022 i 2023 roku), Monster Energy Honda pragnie mieć swojego reprezentanta na jego najwyższym stopniu. Wystawią aż sześciu motocyklistów: Pablo Quintanilla, Ricky Brabec, Skyler Howes, Jose Ignacio Cornejo, Adrien Van Beveren, Tosha Shareina. Tak szeroka kadra stawia Hondę na pozycji faworyta do zdobycia trzeciego tytułu mistrzowskiego pośród producentów. Jednakże Hero MotoSports z pewnością nie podda się bez walki. Zespół Wolfganga Fishera powraca ze stabilnym składem, Rossem Branchem, Joaquimem Rodriguesem i Sebastianem Buhlerem. Chociaż indyjski zespół nie ma takiej ilości amunicji jak Honda, to ich nowy zawodnik z pewnością wywoła stres u każdego uczestnika klasy RallyGP, a mianowicie to Joan Barreda.

W motocyklowej kategorii Rally2, Romain Dumontier, aktualny numer jeden, przygotowuje się do walki z pragnącym rewanżu Paolo Luccim. Nie zabraknie Bradley’a Coxa. Pojawi się też trzeci zawodnik minionych mistrzostw, Jean-Loup Lepan, jeżdżący w ekipie Duust Rally Team, którą reprezentować będzie także Konrad Dąbrowski. Laisvydas Kancius powraca, aby obronić swój tytuł. Zmierzy się m.in. Alexandre’em Giroudem i Manuelem Andujarem.

Jeśli chodzi o kalendarz 2024, po styczniowym Dakarze na przełomie lutego i marca odbędzie się Abu Dhabi Desert Challenge. Na początku kwietnia uczestnicy mistrzostw zawitają do Portugalii na BP Ultimate Rally-Raid. Czerwiec to wyprawa do Argentyny na Desafio Ruta 40, a finał zmagań będzie stanowił październikowy Rajd Maroka.

Lista zgłoszeń FIA
Lista zgłoszeń FIM

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTeologia ciała: 14.Objawienie i odkrycie oblubieńczego sensu ciała
Następny artykułMaciej Awiżeń wojewodą dolnośląskim. Roman Szełemej na politycznym marginesie?