Z raportu Nielsena podsumowującego okres od 18.03 do 24.03.2024 r. wynika, że największą oglądalnością cieszył się TVN, mając średnio 410 tys. widzów. Jest to wskaźnik AMR, czyli tzw. Średnia Oglądalność Minutowa (Average Minute Rating). Na drugim miejscu znalazł się kanał TVP2 (404 tys.), a podium zamykała TVP1 (400 tys.). Wśród kanałów informacyjnych prym wiódł TVN24 (5. miejsce), który jednak odnotował wyraźny spadek oglądalności z 365 tys. (11.03-17.03) do 342 tys. Widzów (18.03-24.03).
Z kolei Telewizja Republika uplasowała się na 8. miejscu (drugi najpopularniejszy kanał informacyjny), zaliczając przy tym wzrost średniej liczby widzów z 159 tys. do 168 tys. Polsat News i TVP Info były daleko w tyle (13. i 14. miejsce).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jeśli chodzi o oglądalność poszczególnych programów, to oferta Telewizji Polskiej okazała się bezkonkurencyjna. Na dziesięć najpopularniejszych audycji aż siedem nadały TVP1 i TVP2. Numerem jeden był odcinek “M jak miłość” z 19.03, który przyciągnął przed telewizory aż 3,02 mln widzów. Mecz Polska-Estonia (21.03) oglądało o ok. 22 tys. osób mniej. Na podium znalazły się jeszcze “Fakty” TVN z 24 marca, które śledziło 2,44 mln widzów.
Najpopularniejsze programy telewizyjne – marzec 2024
W TOP 10 były jeszcze seriale TVP “Na dobre i na złe” (1,99 mln), “Matylda” (1,93 mln) i “Barwy szczęścia” (1,76 mln). Dużym zainteresowaniem cieszyło się również “Sanatorium miłości” i “The Voice Kids”. Jedyna audycja Polsatu, która znalazła się w czołówce oglądalności, to “Taniec z Gwiazdami” (6. miejsce), a TVN przyciągnął jeszcze do siebie programem “Mam talent!” (7. miejsce).
Wielkim rozczarowaniem dla władz Telewizji Polskiej musi być spadająca oglądalność głównych programów informacyjnych. “19:30” miała w tygodniu o prawie milion mniej widzów niż “Fakty”. A przypomnijmy, że “Wiadomości” przed zdjęciem z anteny pod koniec 2023 r. miały zbliżoną oglądalność do konkurencyjnego formatu stacji TVN.
Bardzo słabo radzi sobie także “Teleexpress”, który w omawianym tygodniu zanotował największą oglądalność na poziomie 1,29 mln. A w zeszłym roku miał średnio ponad 2 mln widzów.
W 52. odcinku podcastu “Clickbait” rozwiązujemy “Problem trzech ciał” Netfliksa, zachwycamy się “Szogunem” na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS