Toyota GR86 z napędem na cztery koła
Czy twórcy tego projekty poprzestali na modyfikacjach wizualnych? Nawet wtedy takie GR86 zasługiwałoby na uznanie, tu jednak zmiany sięgają znacznie głębiej. Zadbano o to, by samochód również jeździł tak, jak na rajdówkę przystało. Pod maską zamiast 2,4-litrowego boksera zamontowano silnik 1.6 turbo z trzema cylindrami. Brzmi znajomo? Owszem – to ta sama jednostka, którą znamy ze wspomnianego GR Yarisa. Jako że mówimy o projekcie amerykańskim, tutaj została pozyskana z GR Corolli. Rozwija 300 KM i 370 Nm. O ile seryjny GR86 to samochód tylnonapędowy, tutaj z „dawcy” pozyskano także napęd na cztery koła GR-Four. Czy tak poważne zmiany przeprowadzono łatwo? Niekoniecznie – mówimy bowiem o silniku, który jest większy i wyższy od „kompaktowego” boksera, a poza tym jest zamontowany poprzednie, a nie wzdłużnie, a także o zupełnie innym napędzie. Konstruktorzy musieli m.in. przeprojektować ramę pomocniczą auta, poszerzyć przednie zawieszenie, zmienić tylny most, a także zastosować inne amortyzatory i wahacze.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS