A A+ A++

Szkolenia rozwijające umiejętności osobiste to fundament polityki szkoleniowej nowoczesnych przedsiębiorstw – bez względu czy działają one w Rybniku, Wodzisławiu, Warszawie czy Londynie. To one pozwalają usprawnić realizację procesów biznesowych, a także wpływają pozytywnie na atmosferę panującą w organizacji, jak również na motywację członków zespołu. Warto więc w nie inwestować. Pytanie brzmi jednak: które szkolenia miękkie wybrać? Oto przegląd obecnie najpopularniejszych.

Dlaczego szkolenia miękkie są tak ważne?

Wydaje się, że dla rozwoju firmy kluczowe są przede wszystkim „twarde” umiejętności pracowników – a więc np. biegła znajomość prawa, perfekcyjna umiejętność obsługi danego oprogramowania czy doskonałe rozeznanie w produktach oferowanych przez przedsiębiorstwo. I rzeczywiście – wszystkie te elementy mają ogromne znaczenie. Trzeba jednak pamiętać, że potencjał drzemiący w kapitale ludzkim jest znacznie większy, a to, jak skutecznie zostanie wydobyty zależy od kompetencji psychospołecznych managementu i samych pracowników. Właśnie temu służą szkolenia miękkie.

Jakie szkolenia rozwijające umiejętności osobiste wybrać w 2020 roku?

Na to pytanie nie istnieje jedna dobra odpowiedź – wszystko zależy od tego, jakie potrzeby ma Twoja organizacja i jej pracownicy. Można jednak przyjrzeć się najpopularniejszym szkoleniom miękkim, które są oferowane na rynku. A oferta ta jest bez wątpienia bardzo bogata. Wystarczy odwiedzić serwis https://eventis.pl publikujący oferty szkoleń w całej Polsce, aby przekonać się że mamy w czym wybierać. Które jednak ze szkoleń miękkich cieszą się największą popularnością?

W obszarze szkoleń dla managementu i pracowników wyższego stopnia:

  • zarządzanie zespołem – to szkolenia interpersonalne, które są poświęcone m.in. umiejętnej komunikacji z pracownikami, delegowaniu obowiązków, mądrym nadzorem nad pracą podwładnych – znajdziemy je na eventis.pl/szkolenia/zarzadzanie-zespolem, 
  • budowanie autorytetu menedżera – przydatne zwłaszcza osobom, które z kolegów członków zespołu stały się ich szefami,
  • techniki motywacji zespołu – te szkolenia pomagają zrozumieć, co wpływa na zaangażowanie pracowników i efektywnie je wzbudzać.

Bardziej ogólne szkolenia miękkie, na które warto zwrócić uwagę, dotyczą tematów takich jak:

  • techniki negocjacji – przydatne zwłaszcza przedstawicielom handlowym oraz osobom, które odpowiadają za ustalanie warunków umów z kontrahentami,
  • techniki sprzedaży – nieustannie pojawiają się nowe techniki i podejścia, dopasowane do aktualnych oczekiwań konsumentów,
  • zarządzanie czasem – kluczowa umiejętność związana z efektywnym zarządzaniem własnymi priorytetami i zachowaniem balansu między życiem zawodowym a osobistym,
  • radzenie sobie ze stresem – szkolenia pomagają zarówno zmniejszyć poczucie presji, jak i radzić sobie z nią, np. poprzez stosowanie technik relaksacyjnych,
  • komunikacja międzyludzka – szkolenia interpersonalne dotyczą zarówno porozumiewania się w zespole, jak i między pracownikami a podwładnymi, a także komunikacji z klientem (Przeczytaj czym jest komunikacja interpersonalna: welearn.pl/komunikacja-interpersonalna-w-firmie/).

Katalog szkoleń miękkich jest oczywiście znacznie szerszy. Dlatego warto się przyjrzeć im bliżej i wybrać tematykę dopasowaną do potrzeb rozwojowych firmy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrzech kasprowiczan stypendystami MEN
Następny artykułProblem na niemieckim rynku PV. Banki zaczynają odmawiać finansowania