A A+ A++

Rząd Hiszpanii ogłosił w czwartek wprowadzenie zakazu reklamowania słodyczy dla dzieci oraz produktów z wysoką zawartością cukru. Zakaz będzie dotyczył różnych form marketingu, zarówno w telewizji i internecie, jak i w prasie.

Jak poinformował podczas konferencji prasowej w Barcelonie minister ds. konsumentów Alberto Garzon, nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.

Wyjaśnił, że nowe prawo jest efektem zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, która od lat apeluje o działania służące ograniczeniu spożywania przez dzieci produktów wysokokalorycznych zawierających cukier.

Zakaz promowania słodyczy wśród dzieci

Garzon sprecyzował, że wśród zakazanych produktów w reklamie będą zarówno słodycze takie jak cukierki, czekolady i ciastka, jak też lody oraz napoje z dużą zawartością cukru.

Nowe przepisy obejmą reklamy tego typu produktów kierowane do osób w wieku poniżej 16. roku życia – zapowiedział Garzon, przypominając, że podobne prawo obowiązuje już m.in. w Portugalii.

Zgodnie z jego zapowiedzią zakaz promowania słodyczy wśród dzieci ma obowiązywać w telewizji, rozgłośniach radiowych, kinach, prasie, a także w internecie.

wkt/PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMiejskie łąki i ogrody na dachach. Ranking Miast Zielonych
Następny artykułOrganizowali nielegalne przekraczanie polskiej granicy. Prokuratura wszczęła śledztwo