Tylko w pierwszej połowie 2022 roku zarejestrowano we Włoszech 8522 nowe motocykle producenta z Pesaro. To historyczny wynik – istniejąca od 1911 roku marka od zawsze cieszyła się wprawdzie ogromną popularnością, ale od lat 80. jej sprzedaż stopniowo malała, marginalizowana przez ekspansję producentów japońskich. Poprawę przyniosło wykupienie firmy w 2005 r. przez QJ Motor – chiński koncern należący do Geely, właściciela m.in. Volvo i London Taxi Company.
Koniem pociągowym w ofercie Benelli jest bez wątpienia model TRK 502, należący do klasy adventure średniej pojemności, która, inaczej niż w południowej Europie, w Polsce nie cieszy się zbytnią popularnością. Model TRK 502 z wynikiem 4436 zarejestrowanych sztuk, utrzymuje stabilną pozycję lidera sprzedaży. Spory udział w sukcesie mają także zaprezentowane dwa miesiące temu modele Leoncino 800 i Leoncino 800 Trail, które od chwili premiery osiągnęły wynik 1000 sprzedanych egzemplarzy.
Motocykle Benelli projektowane są w Pesaro, w Centro Stile Benelli. Chińskie fabryki zajmują się wyłącznie techniczną stroną motocykli, a wiele technologii, wykorzystywanych w produkowanych aktualnie motocyklach, ma swoje źródło w historycznych maszynach Benelli. Na przykład dwucylindrowe silniki o pojemności 754 cm3, stosowane w modelach 752S, Leoncino 800, a wkrótce także w TRK 800, powstały przez eliminację jednego cylindra jednostki z modelu TnT 1130.
Na włoskich forach i grupach motocyklowych jednoślady Benelli z ostatnich lat cieszą się opinią trwałych i niezawodnych.
Przeczytaj także: Benelli TRK 502X – raport z jazdy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS