A A+ A++

Z początkiem marca na sesji Rady Powiatu pojawiła się informacja, że pracownicy szpitala otrzymali podwójne wynagrodzenie za luty. Kwestię podniosła radna z klubu PiS Agnieszka Kuś. 

Robert Sowula – nieetatowy członek Zarządu Powiatu wyjaśniał wtedy, że z informacji przekazanych przez dyrektora szpitala Grzegorza Kaletę wynika, iż podwójny przelew to nie była wina pracowników PZOZ, a awaria systemu. Podczas sesji informowano wtedy, że szpital zwróci się z pismem do banku. „Dyrektora zobowiązałem, żeby w tym piśmie, które dostanie z banku było jasno powiedziane, że to jest niezawinione ze strony pracowników PZOZ-u, ani systemu PZOZ-u, tylko ze strony banku.” – Mówił na początku marca Robert Sowula.

Redakcja portalu poprosiła Zarząd Powiatu o udostępnienie pisma z banku. 

Poniżej wyjaśnienia rzeczniczki Zarządu Powiatu Anny Ciesielskiej:

Jak wynika z informacji przekazanej przez dyrektora PZOZ, szpital otrzymał odpowiedź na złożoną reklamację. Z uwagi na szczegółowe informacje dotyczące zarówno użytkowników systemu bankowości elektronicznej, analizowanych transakcji, jak również samego systemu, nie jest możliwe udostępnienie przedmiotowego pisma w całości. Bank poinformował w nim, że cyt. „dokonana została szczegółowa analiza sytuacji”, która potwierdziła iż 5 marca br. podczas próby importu danych wystąpił jednostkowy błąd systemu.

„Została podjęta próba anulowania transakcji w paczce z poziomu bankowości elektronicznej (770 przelewów w bieżącej dacie realizacji). Zgodnie z funkcjonalnością, system umożliwia anulowanie przelewów grupowo maksymalnie po 100 operacji. W związku z faktem, że podjęto próbę anulowania przelewów o 13:53 czyli na chwilę przed selekcją Elixir, natomiast próba autoryzacji części dyspozycji anulowania nastąpiła już po przedmiotowej selekcji to operacje anulowania zostały odrzucone, ponieważ przelewy zostały już zrealizowane”.

Bank licząc na wyrozumiałość PZOZ przeprosił za powstanie niedogodności i zgłosił gotowość do wystosowania w imieniu szpitala prośby o zwrot podwójnie zaksięgowanych środków. Nie było to jednak konieczne, ponieważ niezwłocznie po zaistnieniu sytuacji w dniu 5 marca br. kierownictwo szpitala poinformowało pracowników o wystąpieniu awarii i konieczności zwrotu jednego przelewu. Pozwoliło to na odzyskanie nienależnie wypłaconych środków, co było możliwe również dzięki zaangażowaniu, zrozumieniu i wyrozumiałości pracowników PZOZ.

Dodane: 01.05.20

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzybywa pięter w starachowickich mieszkaniach
Następny artykuł„Potrzebujemy filmowych rekomendacji jak gospodarka odmrożenia” [WYWIAD]