Według jego własnych słów nowy przedmiot może być historią gminy i jej administracji, parafii, miejscowego pomnika, krzyża czy parkanu.O tych krzyżach i parkanach mają nauczać w szkołach organizacje pozarządowe.
Każdy uczeń otrzymał komplet zeszytów
Nie jestem przeciwna uczeniu dzieci historii najbliższej okolicy. Na odwrót, dzieci powinny wiedzieć o swojej małej ojczyźnie jak najwięcej i dlatego jesienią 2007 r. “Gazeta Wyborcza Lublin” we współpracy z ówczesnym dziekanem Wydziału Humanistycznego KUL profesorem Januszem Drobem i szefem Ośrodka Brama Grodzka – Teatr NN Tomaszem Pietrasiewiczem przygotowała dla lubelskich gimnazjalistów wydawnictwo “15 najważniejszych wydarzeń Lubelszczyzny. Jak wpisaliśmy się w historię Europy”. Było to pięć zeszytów z tekstami napisanymi przez historyków z lubelskich uczelni. Udało się wydrukować ich i przekazać do wszystkich gimnazjów w województwie lubelskim tak dużo, że każdy uczeń otrzymał komplet zeszytów. Dzieci dostały podręcznik, a nauczyciele – pomoc dydaktyczną, z której mogli korzystać podczas zwykłych lekcji historii.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS