Macy’s, słynna amerykańska sieć domów towarowych, w ostatnich latach kojarzy się raczej z kłopotami. To jeden z wielkich przegranych internetowego handlu. Sprzedaż topnieje o miliard dolarów rocznie, a w ciągu 5 lat jej kapitalizacja spadła niemal pięciokrotnie do niespełna 5 mld dolarów. Aż trudno wyobrazić sobie, że Macy’s — wciąż czołowy dom towarowy Ameryki — w latach 20 i 30 XX wieku był odpowiednikiem dzisiejszego Amazona. Rozgrywał nie tylko rynkiem handlu, ale także kalendarzem. To Macy’s wykreował Black Friday, a nawet przepchnął Święto Dziękczynienia, aby wydłużyć okres przedświątecznych zakupów
Szyld Macy’s to dzieło Rowlanda Husseya Macy, który handlem zajął się już w połowie XIX w., sprzedając towary kalifornijskim pionierom ogarniętym gorączką złota. Przedsięwzięcie jednak upadło, podobnie jak cztery kolejne sklepy założone na wschodnim wybrzeżu. Dopiero pierwszy nowojorski „R.H Macy Dry Goods” uruchomiony w 1858 roku przetrwał próbę czasu. Mimo to nie miał odpowiedniego dziedzica dla swojego biznesu i ostatecznie rodzina Macy pozostała tylko na szyldzie, a coraz to większy sklep przeszedł w ręce niemieckich imigrantów: rodziny Straus.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS