A A+ A++

W związku z realizacją kontraktu pod nazwą “Budowa infrastruktury systemu ERTMS/GSM-R na liniach kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach NPW ERTMS Część 1 – Wdrożenie systemu GSM-R” (Umowa, Kontrakt) realizowanego przez konsorcjum powołane do wykonania Umowy (Konsorcjum, Wykonawca), w skład którego wchodzi spółka zależna od Herkules S.A. (Emitent) – Herkules Infrastruktura sp. z o.o., dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (Zamawiający), i w nawiązaniu do treści raportu bieżącego Emitenta nr 41/2019 z dnia 18 lipca 2019 roku, Zarząd Emitenta powiadamia, że w dniu 21 lutego 2020 roku powziął informację o otrzymaniu przez lidera Konsorcjum – Nokia Solutions and Networks sp. z o.o., pism wystosowanych w dniu 20 lutego 2020 roku przez Zamawiającego informujących Konsorcjum o naliczeniu Wykonawcy przez Zamawiającego kary umownej z tytułu nieprzedłożenia lub przekroczenia terminu przedłożenia lub nieuwzględnienia uwag Inżyniera do Harmonogramu rzeczowo-finansowego albo braku jego aktualizacji w terminie, tj. okoliczności powstałych zdaniem Zamawiającego w okresie od 29 listopada 2019 roku do 17 lutego 2020.

Zamawiający wyszacował na dzień 17 lutego 2020 roku obciążenie dla Konsorcjum na kwotę łączną 810.000,00 zł.

Zamawiający poinformował, że wystawi notę obciążeniową i dokona potrącenia naliczonej kary umownej z płatności należnej Konsorcjum.

Spółka Herkules Infrastruktura sp. z o.o. odpowiada przed Zamawiającym za realizację Kontraktu solidarnie z pozostałymi członkami Konsorcjum. Udział Herkules Infrastruktura sp. z o.o. w Kontrakcie wynosi 12,3%.

Wobec powyższego, jak również mając na względzie regulacje obowiązujące wewnątrz Konsorcjum, Zarząd Emitenta informuje, że uzyskał od Konsorcjum informację, iż Konsorcjum podejmie niezbędne kroki prawne potwierdzające brak obowiązku zapłaty wyżej wymienionej kary umownej i niezasadność jej naliczenia. Jednocześnie, z uwagi na okoliczności sprawy, w ocenie Zarządu Spółki nie istnieje aktualnie konieczność zawiązania rezerwy na potencjalne roszczenia z tytułu kary umownej wskazanej w piśmie Zamawiającego.

Zarząd Emitenta uznał powyższą informację za istotną z uwagi na pojawienie się roszczenia o charakterze kary umownej z tytułu Kontraktu, który jest umową długoterminową o istotnej dla Emitenta wartości, i który Emitent uznaje za priorytetowy operacyjnie, a ponadto z uwagi na wcześniejszą informację o istnieniu możliwości naliczenia kar umownych z tego tytułu, podaną do publicznej wiadomości w raporcie nr 41/2019 z dnia 18 lipca 2019 roku.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE, 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułsypialnie…
Następny artykułZarządzenie nr 82/2020 z dnia 18 lutego 2020r. Wójta Gminy Siemiatycze w sprawie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości położonych w obrębie wsi Wólka Nadbużna wraz z wykazem nieruchomości