„Hej, mamo napisz do mnie, to mój nowy numer…” taką wiadomość otrzymała mieszkanka Augustowa. Kobieta myślała, że rozmawia z córką, która prosi o pomoc finansową. 68-latka przelała oszustom blisko 3 tysiące złotych.
Do policjantów zgłosiła się mieszkanka Augustowa. Kobieta poinformowała mundurowych, że na jednym z portali społecznościowych dostała wiadomość od nieznanego numeru. Z treści wiadomości wynikało, że miał być to nowy tymczasowy numer jej córki. Kobieta miała przez przypadek utopić swój telefon i nie miała dostępu do aplikacji bankowej. Poprosiła zatem o natychmiastowy przelew, który rzekomo musiała wykonać. Oszustka wysłała dane do przelewu. Mieszkanka Augustowa od razu przelała środki. Gdy została poproszona o kolejny przelew zorientowała się, że może być to oszustwo. Natychmiast zadzwoniła do córki. Od jej męża dowiedziała się, że nie prosili oni o żadne pieniądze, a telefon nie został uszkodzony. 68-latka o całym zdarzeniu poinformowała augustowskich policjantów.
Ostrzegamy!
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:
weryfikuj tożsamość osób, które wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczkę
najpierw skontaktuj się z nimi telefonicznie i upewnij się, czy faktycznie potrzebują tego rodzaju pomocy
nie kieruj się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem
pamiętaj o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne
stosuj dodatkową ochroną konta może to być dwuskładnikowe uwierzytelnienie
wybierając pytania bezpieczeństwa stosuj hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko ty znasz odpowiedź
pamiętaj również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej
KPP Augustów
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS