Od 2022 roku przepisy sportowe F1 narzucają zespołom oddanie dwóch sesji treningowych niedoświadczonym zawodnikom. Każdy etatowy kierowca przynajmniej raz w sezonie musi zwolnić w tym celu swój kokpit. Do grona juniorów, którzy mogą do niego wskoczyć, zaliczamy takich, którzy mają na swoim koncie mniej niż dwa wyścigi w F1 i co najmniej 25 punktów na swojej superlicencji.
W ramach uplastycznienia należy też wytłumaczyć, jak cała koncepcja odnosi się do debiutantów, którzy są zatrudniani na cały sezon. Przy okazji pierwszego weekendu sezonu (w tym roku w Bahrajnie) odhaczają jeden z takich nietypowych treningów. Druga sesja zostanie zaliczona jednak dopiero wtedy, gdy swój kokpit zwolni doświadczony parter takiego kierowcy.
Poniżej przedstawiamy tabelę z rozliczeniem poszczególnych sesji przez każdy zespół. Będzie ona aktualizowana na bieżąco wraz z oficjalnymi potwierdzeniami.
Zespół | Młody kierowca | Miejsce (zastępowany kierowca) | Miejsce (zastępowany kierowca) |
---|---|---|---|
Red Bull | – | – | – |
Ferrari | Robert Szwarcman | Holandia (Carlos Sainz) | Abu Zabi (Charles Leclerc) |
Mercedes | Frederik Vesti | Meksyk (George Russell) | – |
Alpine | Jack Doohan | Meksyk | Abu Zabi |
McLaren | Oscar Piastri*/Pato O’Ward | Bahrajn* | Abu Zabi (Lando Norris) |
Alfa Romeo | Theo Pourchaire | – | – |
Aston Martin | Felipe Drugovich | Włochy (Lance Stroll) | – |
Haas | Oliver Bearman | Meksyk | Abu Zabi |
AlphaTauri | Nyck de Vries*/Isack Hadjar | Bahrajn* | Meksyk (Yuki Tsunoda) |
Williams | Logan Sargeant* | Bahrajn* | – |
*Etatowi zawodnicy, którzy zaliczyli pierwszy trening w sezonie ze statusem młodego kierowcy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS