Harley-Davidson Forty-Eight to motocykl, który zadebiutował na rok modelowy 2010 i od tego czasu cieszy się sporą popularnością z powodu swojego wyjątkowego stylu. Jedną z jego cech rozpoznawczych są wysokoprofilowe opony. Szczególnie przednia o rozmiarze 130/90B16 robi wrażenie balonowej. Tylna jest nieco szersza, ale ma niewiele mniejszy profil – 150/80B16.
Drugim znakiem rozpoznawczym modelu Forty-Eight jest mały orzechowaty bak. Jest on stylizowany na konstrukcję z 1948 r. i stąd też pochodzi nazwa tego Harleya. Zarazem to wielkość zbiornika paliwa definiuje charakter tego motocykla. Zmieści się w nim zaledwie 7,9 l benzyny, co nawet przy katalogowym spalaniu 5,2 l/100 km nie oznacza dużego zasięgu, a w praktyce, jeśli nie wyjeździ się baku do końca, to między tankowaniami pokona się tylko ok. 100 km. To pokazuje, że jest to motocykl typowo miejski.
Za napęd Harleya-Davidsona Forty-Eight odpowiada dwucylindrowy widlasty chłodzony powietrzem silnik Evolution o pojemności 1202 cm3. Generuje on maksymalną 66 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy równy 96 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 5-stopniwej skrzyni biegów.
Harley-Davidson Forty-Eight mierzy 2165 mm długości i z płynami waży 252 kg. Jego siedzisko znajduje się na wysokości 710 mm. Cena tego miejskiego Harleya wynosi 53 450 zł w przypadku czarnego koloru. Oprócz tego dostępne są lakiery – szary, biały, ciemnopomarańczowy i ciemnoczerwony. Wszystkie wymagają dopłaty 1160 zł. W tych samych cenach można też kupić nieco różniącego się detalami Harleya-Davidsona Forty-Eight Special.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS