Pierwszy wybór włoskiej stajni padł na młodego, choć bardzo doświadczonego kierowcę. 25-letni Brytyjczyk w swoim dorobku ma między innymi mistrzostwo World Endurance Championship, European Le Mans Series, a także dwa tytułu Asian Le Mans Series. Jest również dwukrotnym wicemistrzem ELMS oraz zwycięzcą 24-godzinnego wyścigu Le Mans w klasie LMP2.
Hanson rozpoczął karierę od startów z Tockwith Motorsport. Już po dwóch sezonach został dostrzeżony przez United Autosports, z którym związany był przez sześć lat. W tym roku, po blisko dekadzie rywalizacji za kierownicą prototypów, awansował do klasy Hypercar.
#38 Hertz Team Jota Porsche 963: Philip Hanson
Autor zdjęcia: JEP / Motorsport Images
Równocześnie rozpoczął program w Długodystansowych Mistrzostwach Świata z #38 Hertz Team Jota oraz w IMSA SportsCar Championship w zespole #85 JDC–Miller MotorSports. Startując w pięciu wyścigach za oceanem, trzykrotnie uplasował się w pierwszej dziesiątce i raz stanął na najniższym stopniu podium. Niepełną kampanię zakończył na 13. pozycji w tabeli kierowców.
Klasyfikację końcową WEC poznamy po zakończeniu 8 Hours of Bahrain, ostatniej rundy sezonu, która odbędzie się już w tę sobotę. W Pucharze Świata FIA dla Zespołów Hypercar, w którym rywalizuje zarówno #83 AF Corse, jak i #38 Hertz Team Jota, trwa zacięta rywalizacja o drugie miejsce.
Hansona czeka intensywny weekend, ponieważ dzień po zakończeniu sezonu rozpoczną się posezonowe testy dla debiutantów. Chociaż AF Corse zgłosiło jedynie Yifei Ye, wraz z ogłoszeniem podpisania kontraktu z brytyjskim kierowcą potwierdziło, że dołączy na nich do chińskiego partnera.
Wraz z przyjściem Hansona, zespół będzie musiał opuścić co najmniej jeden z aktualnych kierowców. Chociaż coraz więcej stajni stawia na duet kierowców, wspierany przez trzeciego zawodnika podczas wybranych wyścigów, nic nie wskazuje, aby Ferrari miało dokonać większych zmian względem tego sezonu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS