A A+ A++

Mercedes triumfował w Grand Prix na Nürburgringu pierwszy raz od 1954 roku (Juan Manuel Fangio). Max Verstappen, drugi na mecie ze stratą 4,4 sekundy, na ostatnim kółku odebrał Lewisowi punkt za najszybsze okrążenie i to on jest nowym rekordzistą “Ringu” (1.28,139).

Trzeci w wynikach, Daniel Ricciardo sprezentował Renault pierwsze podium od 2011 roku (Nick Heidfeld w Malezji). Sergio Pérez finiszował 1,4 s za Australijczykiem i zapewnił Racing Point trzecią pozycję w mistrzostwach świata producentów.

Następne miejsca w Aramco Grosser Preis der Eifel zajęli Carlos Sainz, Pierre Gasly, Charles Leclerc, startujący z ostatniego pola Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, który nie punktował od Hockenheim 2019, i Antonio Giovinazzi. Alfa Romeo Racing Orlen ma już na koncie pięć oczek.Nowy rekordzista F1 (323 starty), Kimi Räikkönen osiągnął metę jako dwunasty. 

Valtteri Bottas, Mercedes F1 W11, and Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11, lead the field away at the start

Photo by: Zak Mauger / Motorsport Images

Vettel, Gasly, Kwiat i Grosjean otrzymali na start średnio twarde opony, reszta stawki wyruszyła na miękkich. Lewis Hamilton zepchnął Valtteriego Bottasa na pierwszym zakręcie, ale numer 77 obronił prowadzenie. Kolejne miejsca zajmowali Verstappen, Leclerc, Ricciardo i Albon, który zablokował koło na hamowaniu spadając za kierowcę Renault.

Kimi Räikkönen zahaczył o żwir na zakręcie 11, a kamień boleśnie uderzył w rękę jadacego za Alfą Romaina Grosjeana.

Alex Albon narzekał na wibracje po spłaszczeniu opony. Red Bull otrzymał C3 po 7 okrążeniu. Daniel Ricciardo wyprzedził Charlesa Leclerca na Mercedes Arena (9). Ferrari zjechało po średnio twarde slicki.

Zaczął padać drobny deszcz. Sebastian Vettel opuścił tor na Yokohama-S – i zatrzymał się po twarde opony. Valtteri Bottas zablokował koło na hamowaniu przed pierwszym zakrętem. Lewis Hamilton objął prowadzenie w wyścigu.

Kimi Räikkönen spowodował kolizję z George’em Russellem. Williams z przebitą lewą tylną oponą, znalazł się poza torem na Yokohama-S. – Zostawiłem mu dużo miejsca, bardzo dużo – mówił Russell.

Bottas zmienił opony na średnio twarde i spadł na czwartą pozycję (13). Na 16 okrążeniu Fin wygrał pojedynek z Danielem Ricciardo. Zarządzono VSC, zeby ściągnąć z toru Williamsa Russella (16).

Lewis Hamilton zaliczył 4,2-sekundowy pit stop. Mercedesa przytrzymano na stanowisku, bo nadjeżdżał Max Verstappen. Daniel Ricciardo również wykorzystał neutralizację do zmiany opon.

Alex Albon urwał przednie skrzydło Daniiłowi Kwiatowi. W trzecim sektorze wywieszono żółte flagi (17). Valtteri Bottas zameldował przez radio, że nie ma mocy. Norris i Pérez wyprzedzili Mercedesa nr 77. Po 18 okrążeniu Valtteri został wycofany z wyścigu.

Wymiana nosa AlphaTauri Kwiata potrwała 10,4 sekundy. Kimi Räikkönen został ukarany 10 sekundami za spowodowanie kolizji z Russellem. Alex Albon atakował Pierre’a Gasly’ego i ponownie spłaszczył oponę.

W Renault Estebana Ocona nie działała skrzynia biegów. Zespół podejrzewał awarię hydrauliki. Ocon zakończył jazdę po 22 okrążeniu. Po następnym kółku wycofano Alexa Albona. Przebicie chłodnicy doprowadziło do przegrzania silnika. Tuż przed odpadnięciem kierowca RBR otrzymał 5 sekund kary za spowodowanie kolizji z Daniiłem Kwiatem.

Trzeci w klasyfikacji, Lando Norris uskarżał się na spadek mocy. Po kwalifikacjach zmieniono silnik na nowy – trzeci w sezonie. Wystąpił problem z czujnikiem i Lando miał sobie radzić w takiej sytuacji. Po pit stopie McLarena, do trójki awansował Daniel Ricciardo (30). Sergio Pérez zepchnął Norrisa na P6 (31).

Checo tasował się z Charlesem Leclerkiem. W trakcie 35 okrążenia Racing Point na dobre znalazł się przed Ferrari. Leclerc zjechał po średnio twarde opony, a potem wygrał pojedynki z Räikkönenem i Vettelem. Nico Hülkenberg pozbawił Räikkönena P10.

Gasly i Hülkenberg wyprzedzili Vettela, który po 42 okrążeniu zmienił opony na miękkie. Problem z silnikiem nie pozwolił Lando Norrisowi na dalszą jazdę. McLaren zaparkował na poboczu zakrętu 6 i wyjechał Safety Car.

Ricciardo i Sainz zdążyli zjechać po miękkie opony na 44 okrążeniu. Hamilton, Verstappen, Gasly, Hülkenberg, Kwiat i Räikkönen odwiedzili pit lane po następnym kółku. Romain Grosjean awansował na siódme, Antonio Giovinazzi – na 10 miejsce.

Czołówka narzekała na wolne tempo w trakcie neutralizacji i spadek temperatury opon. – Safety Car nie może zostać na następne okrążenie – zawyrokował Max Verstappen. Stało się jednak inaczej i Bernd Mayländer zjechał dopiero po 49 rundzie.

Ricciardo atakował Verstappena. Pérez usiłował pozbawić trzeciej lokaty kierowcę Renault. Gasly i Hülkenberg minęli Grosjeana (50). Na początku 51 okrążenia Pierre Gasly relegował Charlesa Leclerca na P7.

Vettel i Räikkönen poradzili sobie z Latifim. Po kontakcie na zakręcie 2 Vettel wyprzedził Magnussena, który pozostał na Pirelli z żółtym paskiem. Räikkönen zepchnął Duńczyka na P13.

Na czele stawki polowano na bonusowy punkt za najszybsze okrążenie. Lewis Hamilton poprawiał rekord toru z 1.28,487 na 1.28,335, 1.28,257 i 1.28,145 (58). Na 60 okrążeniu Max Verstappen uzyskał 1.28,139.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy API podlega ochronie praw? Oracle chce tego dowieść przed Sądem Najwyższym
Następny artykułAnton Kolosov chce być prezesem Olimpii [ Olimpia ]