Mercedes przywiózł na weekend w Portugalii dwie konfiguracje tylnych skrzydeł. Różnice w tych elementach były dość niewielkie, aczkolwiek dzięki temu bolidy zachowywały się zdecydowanie inaczej.
Jedyną różnicą między tymi skrzydłami było ustawienie z pojedynczym lub podwójnym słupkiem. Ta druga koncepcja pozwalała kierowcy uzyskiwać znacznie większe prędkości na prostych, ale za to znacząco utrudniała dogrzanie opon i pokonywanie zakrętów portugalskiego toru.
#F1 #TechF1 e intanto in casa #Mercedes si va di configurazione differente per #Hamilton e #bottas
Ham configurazione pi? scarica
Bottas configurazione pi? carica.
Sul passo gara forse LH potr? sfruttare questa configurazione per attaccare. pic.twitter.com/oMXlvRayr8? SalaStampaF1 (@SalaStampaF1) May 2, 2021
Z tej filozofii korzystał właśnie Lewis Hamilton – co też tłumaczy bardzo łatwe manewry wyprzedzenia, które Brytyjczyk wykonał w wyścigu. Valtteri Bottas, Max Verstappen oraz Sergio Perez nie byli w stanie zatrzymać 36-latka, a dodatkowo korzystał on z systemu DRS.
Tylne skrzydło z pojedynczym słupkiem było zainstalowane w bolidzie Fina. Generowało ono zdecydowanie większy docisk, a także ułatwiało dogrzanie opon na jednym “kółku” kwalifikacyjnym. Nie ma żadnych wątpliwości, że to właśnie ten element pomógł Bottasowi w wywalczeniu pole position, które notabene wygrał z Hamiltonem o 0,007 sekundy.
Taka konfiguracja miała też drugie dno. W wyścigu nie dość, że zawodnik z Nastoli nie mógł rozwijać dużych prędkości na prostych, to jeszcze zdecydowanie bardziej niszczył swoje opony. Brytyjczyk, który dysponował mniejszym dociskiem, mógł spokojnie cały czas naciskać, nie martwiąc się o żywotność ogumienia.
Oczywiście nie wiadomo, czy Mercedes celowo podzielił konfigurację tego skrzydła na dwa samochody, ponieważ obawiał się zagrożenia ze strony Red Bulla, czy też sami kierowcy postawili na takie rozwiązania.
Warto tylko dodać, że zarówno Lewis Hamilton, jak i Valtteri Bottas testowali obie koncepcje podczas piątkowych treningów przed kwalifikacjami i wyścigiem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS