Najbardziej wyczekiwania gra VR będąca spin-offem serii Half-Life doczekała się nowych trzech materiałów wideo. Prezentują odmienne metody poruszania się postaci. Do wyboru coś bardziej realistycznego, ale też takie, które mniej wpłyną na ewentualne dolegliwości.
Dawno nie było dłuższych próbek gameplayu z powstającej w pocie czoła programistów Valve produkcji Half-Life: Alyx. Nowe trzy klipy pokazują różne fragmenty rozgrywki – przez bardziej nastawione na elementy horroru, akcję rodem z typowej strzelanki, ale też zagadki. Jednak nie to jest najważniejsze.
Każdy z materiałów to odmienna forma poruszania się tytułowej Alyx, w którą wciela się gracz. Typowa dla wielu gier VR teleportacja (czasem z przyciemnieniem ekranu na ułamek sekundy) jest jedną z opcji. Takie ustawienie wpływa lepiej na błędnik i użytkownik zestawu gogli wirtualnej rzeczywistości zwykle dłużej może przebywać w komputerowym świecie bez negatywnych efektów. Niestety immersja jest mniejsza.
Płynny ruch jak w większości gier poza VR to najlepsze wczucie się w wydarzenia z ekranu (czy w tym wypadku pary ekraników zamontowanych w headsecie VR), ale może powodować u mniej odpornych ludzi nieprzyjemne odczucia. U części dopiero po dłuższym czasie lub wcale, czasem bardzo szybko. Wszystko zależy od indywidualnej podatności i przyzwyczajenia się do VR.
Kompromisem może być trzeci tryb, w którym postać co prawda nie teleportuje się, ale i nie porusza jak z dokładnym ruchem przy maksymalnym sterowaniu. Może to trochę przypominać szybki bieg, ale z płynnym przejściem i bez wrażenia naturalnego przemieszczania się. Raczej specyficzną pracę kamery pomiędzy ujęciami w grze czy filmie. Najlepiej zerknąć na wideo, lepiej odda to charakterystykę ruchu.
Jakby nie patrzeć, bardzo dobrze, że Valve zdecydowało się zastosować więcej niż jedną metodę w Half-Life: Alyx. Lepsze wrażenia, o ile nie jesteśmy podatni na negatywne skutki obcowania z VR, zapewni płynny ruch, ale można powiedzieć, że poza aspektem komfortu, teleportacja ma jeszcze jeden plus. W pewnych sytuacjach, gdy liczy się szybka reakcja, taka forma ruchu trwa po prostu nieco krócej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS